Vaccination

Vi skulle ha fått Ivan vaccinerad i morgon. Dock ville jag inte riskera att han skulle bli dålig och få feber till inskrivningen på fredag så jag ringde och skulle avboka tiden. Det var i onsdags och då hade BVC-tanten gått hem redan. Kom tillbaka igår. Hon ringde och sa att vi kunde få komma igår istället om vi ville för det var ju bra om han hade lite extra skydd inför operationen. Hon sa att om Ivan skulle bli dålig så skulle det röra sig om igår och idag. Sagt och gjort, vi vaccinerade Ivan igår. Andra sprutan. Den ska ju ge rätt mycket bieffekter som jag hört. Han fick feber av förra sprutan så jag väntade mig mycket gnäll och feber igår. Det hände ingenting. När han somnat och sovit en timme vaknade han dock och var orolig. Skrek till och blev bara lugn när jag klappade honom. Tog helt enkelt upp honom och gav honom en alvedon för han var så orolig och dessutom alldeles svettig trots sommarpyjamas och en tunn filt. Han kom till ro relativt snabbt igen och sov sen till halv 8. Vid nio somnade vi om igen och han sover än. Verkade inte vara något större fel på honom idag heller. Och han verkar trivas i sin pappas säng... Jag stoppade ner oss i samma säng för en gångs skull idag :)
Han var förresten grym på att ta sprutorna den här gången. Sist blev han ju apförbannad. Igår fick han en boll att leka med och sa inte ett pip, tittade bara lite argt på BVC-tanten. Jag passade på att mäta och väga gossebarnet inför operationen när jag ändå var på BVC. 65 cm lång och 6570 g tung. Inte konstigt att 62-kläderna börjar sitta lite tight ;) Håller dock på att plocka undan sånt nu. Han kan i alla fall inte ha det efter operationen när det inte är lämpligt med kläder att dra över huvudet.
Nåt mer då? Jag väntar på kallelsen från Uppsala. Vet fortfarande inte mer än att inskrivningen är på fredag och operationen antingen lördag eller söndag. Egentligen borde det räcka att veta just nu men det skulle ändå vara skönt att veta vad jag ska ställa in mig på. Det snurrar rätt mycket i huvudet på mig ändå som det är nu.
Oj, ni vaknar sjusovaren. Dags att göra mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0