Uppdatering om läget

Vi har idag ringt koordinatorn igen. Hon kan inte mer än beklaga att det blivit så här. Vi fick numret till överstechefen. Mycket mer kunde hon inte göra. Jag har försökt att nå denne överstechef som "råkar" ha hela dagen uppbokad med annat. Det sa en människa som svarade när jag ringde på numret jag fick av koordinatorn. Det konstiga var att han hördes i bakgrunden. Människan som svarade pratade med honom om mig.

Denne överstechef är huvudansvarig för så kallad "övrig plastikkirurgi". Vad det innebär? "Övrig plastikkirurgi omfattar flera patientgrupper med fokus på de transsexuella patienterna och de patienter som vårdas för avancerade trycksår." Är det så att Ivans operationstid gått till någon som är transsexuell och som vill byta kön blir jag TOKIG! Det var sådana personer (bland annat) som opererades samtidigt som mig som liten. Det var sådana som tog våra platser då. Fan om dom får våra platser nu. Okej om folk vill byta kön men det ska fan inte behöva ske på bekostnad av små barn.

I övrigt har jag försökt få tag på logopeden på KS. Jag vill diskutera språkproblem som eventuellt kan komma av det här. Jag har ringt vårdgarantienheten på KS för att se om det verkligen får gå till så här. Sist men inte minst har jag ringt på ett nummer och försöker få tag på någon som kan svara på om vi får söka oss bort till andra sjukhus. Det ska överstechefen också kunna svara på men han har ju inte tid i dag och människan kunde ju inte säga när han skulle kunna få lite tid över för mig. Jag har inte "tid" att invänta svar. Ska jag få tag på ett annat sjukhus så måste det ske snart. Det blir ju sommar även i övriga landet (tro det eller ej).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0