Ivan på väg tillbaka

Idag har Ivan varit som han brukar, sprattlig. Jag har försökt att byta på honom men direkt när han hamnar på skötbordet så vill han vända på sig. Samma sak när jag lagt honom i soffan eller i vagnen. Till och med i babysittern har han försökt vända sig. Han gillar verkligen att ligga på mage. Och nu när han börjar återfå sina krafter skulle han verkligen behöva få röra på sig. Han klättrar ju på väggarna...
Ivan äter som en gnu nu i alla fall så han har återfått aptiten. Han äter så mycket att min mjölk inte längre räcker till. I och med att han varit så dålig i magen har jag inte velat blanda i ersättning i mjölken utan har fått plocka upp en hel del mjölk ur frysen. Vad skönt det är att ha ett reservlager nu!
Ännu har Ivan inte helt återfått humöret. Till och från är han hur glad som helst. Däremellan är han lite småbitter. Och i vissa perioder helt hysterisk. Jag tror att han saknar sin napp. Dessutom är han trött eftersom han sover mindre på nätterna och dessutom knappt sover någonting alls på dagarna. Han blir övertrött helt enkelt och så får han inte ens ha sin napp och då är livet för jävligt. Men nu är det snart bara en vecka kvar tills vi får återinföra nappen i det här huset.
Imorgon ska vi till barnläkaren. Anledningen är att vi måste byta plåstret på Ivans läpp. Jag kunde göra det själv eller vända mig till BVC sa dom i Uppsala. Tack, men jag gör det gärna inte själv... Det ska tvättas och dessutom ska vi rycka lite i stygnen och se om dessa lossnar. Det läker tydligen snyggare om det går att få bort något stygn.
Här håller vi för övrigt på att boka semestrar också. Två utlandsresor blir det för unge Ivan i år. Dels ska jag ta honom med till Malax och sen åker vi på en kort resa till Riga.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hehe, men de e lite kul att se när man hade levt X antal dagar :D

2010-05-31 @ 19:50:10
URL: http://blommis86.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0