Toppenhelg!

Jaha, så var OS slut. Vad ska man nu kolla på hela kvällarna och nätterna? Får nog se till att hitta program på tv-kanalernas webbplatser. Mycket lättare att sitta uppe om man har nåt att strötitta på. Det känns tomt nu i alla fall. Det gör det alltid när ett mästerskap är slut. Tycker Sverige gjort ett bra mästerskap (speciellt längdåkarna) och vi har fått många medaljer trots att många favoriter inte hållit måttet.

Den här helgen har varit kanon. Uffe och jag har bytt pass på nätterna. Det brukar vara jag som går och sover och som sen får gå upp och byta av. Nu har vi gjort tvärtom. Jag orkar längre för jag inte känner dåligt samvete över att väcka Uffe. Har han redan varit uppe länge kämpar jag in i det sista och blir övertrött och jätteledsen innan jag väcker honom. Fel jag vet men han behöver ju sova om han ska orka jobba! Jag ligger heller inte vaken och stressar och undrar när Uffe behöver bytas av. Uffe har tyckt att det här passar honom bättre också så nu kör vi på det här. Jag har under helgen varit riktigt pigg och glad. När jag mådde så här bra senast vet jag inte. Och det trots att jag ägnat en hel del tid åt att städa i helgen ;)

Idag har jag varit ettrig mot stackars Ivan. Flera gånger har jag väckt honom. Framför allt nu på kvällen. Hoppas på att han somnar tidigare av det nu. Vi har gjort så förr utan resultat men nu verkar pojken ruskigtt trött. Det gäller bara att han sover för natten och inte vaknar ännu senare nu. Han somnade faktiskt i knät här nu... Skulle han sova för natten nu är det det tidigaste han somnat på fem veckor... Nähänej, när jag la honom i vagnen vaknade han. Det är lovande att han är så pass trött i alla fall!

Nu kan vintern få ta slut. Nästa vecka är det Vasaloppet och sen är vintern över. Jag vill inte ha mer snö. Jag vill inte ha mer slask. Jag vill att våren ska komma så att jag kan gå långa promenader med barnvagnen. Som det är nu är det inte kul att gå ut och gå. Förra veckan fick jag lyfta barnvagnen genom all nysnö och då kändes det inte så smart att vara ute och gå. Det blev en aning tungt.... Hjulen låste sig totalt trots terränghjul.

Fasen vad jag blev sugen på mjölk nu. Verkar som Ivan också vill ha mer mjölk så det är bäst jag går och fyller på för oss båda :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0