Stimulering gör mamma glad

Mjölkfrågan går vidare. Livsmedelsverket säger alltså att Ivan kan få matförgiftning av mjölken. Jag fick till slut på BB och ska få komma dit på torsdag tillsammans med min kompis och då ska vi få svar på våra frågor och se vad BB har att säga om det här. Jag blir riktigt irriterad på det här. Chefsbarnmorskan menade att den här personen (hon visste direkt vilken sköterna som sagt det här) är en mycket kompetent barnmorska och driver till och med ett amningsföretag. Jo, men kolla på fuskbyggarna. Folk bygger hus åt andra utan att veta ett piss så det behöver ju inte betyda något. Dessutom borde det fortfarande vara så att om det nu vore så bra att göra så här med mjölken så skulle väl alla rekommendera det? Blir spännande att se vad som händer på torsdag. Är mycket glad att min kompis följer med och är på min sida!

Idag har jag varit på mammafika. Igår var vi på föräldragrupp. Riktigt kul att komma ut lite och få prata med någon. Det blir så segt att gå hemma hela dagarna. Och även om det är det jag är hemma från jobbet för så vill jag ändå träffa folk och umgås. Alla som var på mammafikat idag har fått sitt första barn i december så alla barn är jämngamla. Plus att vi alla är förstagångsföderskor. Det gör ju att vi alla är på samma nivå.

Jag vet inte vad som hände den där natten för två veckor sen men sen dess har Ivan sovit helt okej på nätterna. Han vaknar en gång och äter och somnar om efter att ha pratat och sparkat en stund. Natten till igår vaknade jag av att Ivan rörde sig som 17 i vagnen. Han gnydde också. Jag masade mig upp och satte mjölken på uppvärmning. När jag kom in i sovrummet för att hämta honom sov han dock så jag la mig ner på sängen för att "vila" medan han vaknade till. 1.5 timme senare vaknar jag av att han gnyr och tänker "men inte redan, han åt ju nyss!" innan jag insåg att jag somnat och han inte alls ätit. Han sov från 23 till 7! Tyvärr funkade det inte så i natt men det var jätteskönt att få se att han kunde sova. Kanske beror det på att jag nu börjat ge honom ersättning på riktigt. I och med att jag tappat all den där mjölken i frysen MÅSTE han börja äta ersättning för jag kommer snart inte kunna hålla honom mätt med min mat.

Han vill nog snart börja smaka på maten vi äter. Han tittar så uppmärksamt när vi äter nåt. Och idag när jag åt kladdkaka satt han och sträckte sig efter både sked och kaka. Sötnos... Han ska få smaka men jag tycker han är lite för liten för att äta kladdkaka än.

Nu är jag lite seg. Ryggen är fruktansvärt trött men det har inte varit något promenadväder de senaste dagarna. Hur kul är det att promenera i en swimmingpool? Hade svårt nog att ta mig till bilen idag. Hade vatten en bra bit upp på benen. Skönt att det är helg så Uffe kan vara med och sitta med Ivan. Han är ju fruktansvärt sällskapssjuk just nu. Babysittern funkar en stund. Ligga på golvet går om han slipper vara ensam. Men han vände ju på sig förra veckan och jag tror att han är inne i sin tredje fas. Två eller tre små tänder börjar synas i underkäken också (ungen äter upp sina händer när han ska bita i nåt!) så det kan vara därför han är gnällig ibland också. Idag var han helt otroligt och sa knappt ett pip till att börja med. Sen började han prata lite och blev lite smågnällig på slutet men då var han fruktansvärt trött också så det har jag full förståelse för. Mammas lilla gose-Ivan :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

han ska få ett par trummor sen så ni får det lugnt och skönt hahahhahhahahhahaaha

2010-03-21 @ 14:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0