Apoteksrekord

Lilla, lilla älskade Ivan. Idag var vi på BVC för att han skulle få sin första vaccination. Vi hinner inte mer än in i rummet innan BVC-sköterskan kommenterar dom torra fläckarna på Ivans kinder." Då ska du se benen" säger jag och tar av honom byxorna. Sen var cirkusen igång. Jag står nu i kö till att få en tid hos barnläkaren, ska ge Ivan mjölkfri ersättning, smörja honom med tre olika krämer och ha en socka på handen på honom. Allt för att märkena ska gå bort. 549 kronor kostade kalaset. BVC-sköterskan sa att det troligen är så att han tål den mjölken han ändå fått i bröstmjölken (eftersom han mått så bra den senaste tiden) men att det i ersättningen (som han fått någon vecka nu) är för mycket mjölk och att det är därför han får utslagen. Det behöver i alla fall utredas och därför måste vi till barnläkaren igen.

Jag tycker sånt här är jobbigt. Ivan verkar ju inte ha ont men hur ska man veta? Tänk om det svider på kroppen hela tiden på honom? Märkena på benen blir bara fulare och fulare. I ljuset hos BVC såg det inte alls snyggt ut. Riktigt så där fult har det inte sett ut här hemma men vi har rätt dåligt ljus i badrummet också så det kan vara därför. Hoppas nu verkligen att krämerna gör någon nytta så att han blir av med märkena igen.

I övrigt gick det bra på BVC. Han skrek visserligen av spruta nummer två men tystnade när han fick lite mat som jag hade förberett. Mat går ju alltid hem hos lillkillen ;) Han till och med skrattade åt BVC-sköterskan när hon trädde på strumpan över handen på honom. Min Ivan, han är så duktig, protesterar sällan trots bökande med tejp, platta och allt sånt här. Hade han varit lite större så hade han fasen fått gå till leksaksaffären och välja ut någon liten pryttel! Nu är det två månader kvar till nästa spruta.

Han hade stannat av i sin viktuppgång. Det var BVC-tantan inte riktigt nöjd med men jag vet ju att han äter ordentligt så det tror jag absolut inte är någon fara. Så mycket mat som jag måste förbereda åt honom hela tiden kan det inte gå någon nöd på pojken.

Nä, nu kan barnläkaren få ringa och säga att dom har en tid åt honom. Ska vi dit kan vi lika gärna få det avklarat på en gång. Då får vi ju besked snabbare också. Och jag som trodde att vi nu bara skulle ha två sjukhusbesök kvar den här veckan men nähä.

Kommentarer
Postat av: tessi

oj va jobbit me allt springas hit å dit....fattar hu e känns....både me utslagen å läkarspringas,har ju erfarenhet av båda=( ere nu så att I int sku tål mjölkin så je ju lätt att åtgärd me mjölkpulvre fr apoteke som dock int tyvärr e gratis,men kan ju tröst de me att andreas allergi ju växt bort innan an va 3,5år tror ja. annos så ji vi ju sjuk jär IGEN,Andr förr v-feber,hoston,skiti å öroninfl,jag skiti å nu fökyld,alex-feber 1dag+hoston å snåran,J-slemmig,rossland hosta å feber sen lö-va ti läkarin igår å fick antibiotika mot rosslande/slem på lungor,ännu feber å helt slut=( me dont like this....

2010-03-23 @ 10:50:03
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0