Nu har det varit lördag

...och vilken skillnad det är! I och med att Ivan får ha nappen är han inte lika missnöjd över att ligga i vagnen. Jag kan gå ut och handla mat, jag kan gå ut på promenad igen. Det är så otroligt skönt! Idag har vi varit ute och gått med mammagruppen. I två timmar var vi ute!
I helgen var vi i Bålsta. Uffes föräldrar var barnvakter igen. Vi var och såg när vår kompis klättrade nerför en vägg. Och på söndagen träffade jag min kompis från Högskolan i Gävle. Jysses vad länge sen det var vi sågs! Vi knatade runt i Stockholm och blev smått däckade av solen...
Ivan har, i alla fall vissa nätter, börjat sova lite tidigare. Det är alltmer sällan vi behöver vara uppe efter 1. Igår somnade han kl 23. Det hela handlar lite om att jag styr hans sömn. Jag vet hur länge han är vaken sista passet innan natten och kan styra lite. Jag kan hålla honom vaken lite extra för att han ska ta sin sista sömn så att det "passar" bättre in med vår dygnsrytm. Jag hoppas på att vänja in honom att somna 23-23.30 och sen skjuta sakta men säkert tillbaka till 21 ungefär. Han är för övrigt på väg att somna nu. Frågan är om det är för natten. Är det det så är det rekord...
Jag ska börja söka nytt jobb. Jag riskerar att få sparken på grund av effektivisering. Det är nog lika bra att ligga ett steg före och söka nytt. Vi har hittat ett hus också. Men om vi kan köpa det eller inte vet jag inte. Men får jag behålla jobbet så måste vi ju flytta. Jag kan inte pendla härifrån och ända till Västerås när jag har en Ivan. Jag skulle ju vilja se honom mer än på helgerna... Svar på om jag får sparken eller inte får jag inte förrän i höst dock så det är inte lätt att veta nu hur vi ska göra. Vi ska kolla på huset på söndag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0