Magen inte bra ännu

Ivan höll låda till klockan 2 i natt. I åtta timmar skrek han. Pust. På något vis har jag ändå lyckats sova en del av den tiden. Gick och la mig för att få lite sömn innan jag skulle ta över ansvaret eller hur man ska säga. Jobbigt att han har så ont och man inte kan göra så mycket för att hjälpa honom. Bvc ville att jag skulle gå till en barnläkare med honom så vi har en tid där i morgon. Bvc-människan tyckte att det var bäst att ta reda på att det var gaser som är problemet och inte något annat. Det håller jag med om. Idag har det ändå varit bättre än det var igår.

Jag "får" inte dricka mjölk. Hallå! Mjölk är det enda jag dricker! Kanske är Ivan lite känslig mot mjölk och jag ska försöka vara utan mjölk en hel vecka för att testa om magen blir bättre. En dag avklarad. När är det tisdag så jag får dricka mjölk igen?!?

Ivan älskar sitt babygym. Han jollrar och piper hela tiden. Samma sak när han fått en ny blöja. I badrummet har vi satt upp en liten plansch så att Ivan har något att titta på när vi byter blöjor. Han "pratar" med den. I dag lyckades jag få honom att ligga där i 20 min. Jag hann pumpa och fixa med disken. Skönt! Synd att han inte kan sova själv för jag vill kunna röra mig lite mer. Soffan är skön men nio timmar i sträck är mycket... Idag är han lite förkyld och extra kinkig.

Nu ska jag gå och sova i fall att det blir en lång natt. Vi ska ju upp tidigt och gå till barnläkaren också. Hoppas att inte snöovädret kommit hit då. Tillräckligt svårt att gå med barnvagn ändå med all is och modd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0