Barnläkarrapport

I dag har Ivan och jag varit hos barnläkaren. Det positiva är att det inte verkar vara något större fel på magen. Det dåliga är att det bara är att genomlida det här. Ivan har gjort sina ”gasminer” hela eftermiddagen och jag har försökt massera magen men det var inte populärt idag. Idag har han återigen gnällt och skrikit till när han behövt få ut luft eller bajs. Känns inte alls kul :( Igår hade han en lång skrikperiod. Han började vid 22.30 och höll på till strax före 2. Hoppas inte det kommer att hålla i sig. Jag lyckades återigen sova ett par timmar där. Måste ju sova på kvällen eftersom jag inte ”får” sova på dagen när Ivan bara vill ligga hos mig och gosa. Att jag också ligger ner passar dock inte honom och han blir arg…

Ivan vägdes också. Han väger nu 4070 g! Ett kilo till och sen kan operationen genomföras för den sakens skull. Jag ska nog börja fråga om en tid snart. Vet inte om det kan hjälpa men det skadar inte. Ivan måste ju bli tre månader hur som helst innan det är dags. När läppen är sluten ska Ivan inte behöva få i sig lika mycket luft heller. Eftersom han inte kan stänga munnen får han i sig mycket mer luft än andra barn.

Imorgon är det KS som gäller igen. Blir så trött på allt åkande. Nu ska plattan få en liten plutt och sen ska vi sätta gummiband och tejp i ansiktet på Ivan. Det kommer att bli jobbigt psykiskt för mig, tycker inte om sånt här (han grät när jag satte i plattan idag och jag ville bara rycka ut den igen…). Hoppas bara Ivan inte lider av det här extra momentet… 

Nu är Uffe hemma och det är dags att börja laga mat. Ivan vaknade dessutom precis.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0