Tiden går så snabbt...

Nu är snart OS slut. Var ska jag då kolla på när jag "vakar" med Ivan? Ivan som dessutom börjat fatta det här med sport. Även om han verkar hålla på fel nationer. Vi får ta en sak i taget helt enkelt. Någonting jag funderat över när det gäller sport. Varför måste svenska kommentatorer alltid hålla på Norge, om inte Sverige är med, bara för att det är ett grannland? Jag fattar inte det. Själv håller jag oftast på Norges motståndare. Utom i hockey där Norge faktiskt är kassa...

Uffe och jag pratade om det papperslösa samhället idag. Jag hade fått ett e-recept skickat till apoteket. Jag gick och hämtade ut vad jag skulle ha och fick då ett receptpapper. Trodde först att jag kunde hämta ut en gång till på receptet och tänkte inte mer på det. Idag hittade jag receptet igen och såg då att det bara fick tas ut från det en enda gång. Varför skrev då apoteket ut pappret och skickade det med mig? Då hade dom ju inte behövt skicka det som e-recept från början heller...

Ivan då? Han somnade faktiskt redan klockan 3 natten till i dag! Riktigt skönt. Det borde betyda att han är på väg åt rätt håll. Han sover faktiskt längre perioder helt plötsligt också. Hoppas verkligen att det håller i sig för då kan jag vila på dagarna om jag fått sova för dåligt på natten. Jag har varit riktigt pigg i helgen faktiskt!

Annars skrattar Ivan mycket nu. Speciellt åt katterna på väggen i badruummet. Han pratar alltid med dom när vi byter på honom. Dom verkar svara också eftersom han skiner som en sol och tokskrattar. Gullunge :) Han är smågrinig ibland men bara korta perioder och oftast när han är övertrött. Det är ändå lätt att hantera när det är så korta perioder och inte i timtal som för några veckor sen.

Vår lillpojk har redan blivit stor dock. Idag har jag plockat undan de två minsta storlekarna kläder. Det känns skönt att han är lite större samtidigt som det lite vemodigt att allt går så fort. Jag passar på att gosa mycket med honom nu för jag lär väl inte få pussa och krama honom hur jag vill när han blir äldre gissar jag ;) Han har blivit riktigt stark i nacken och håller nu huvudet helt själv. Jag kunde också dra upp honom från liggande till sittande ställning här i kväll. När börjar småbarn sitta upp? Känns som att det borde dröja ett tag men med tanke på hur fort tiden går sitter han väl redan imorgon ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0