Lugn och bra helg

I helgen har vi varit på Ljusterö och hälsat på mina föräldrar. Mamma är helt överlycklig när vi kommer hem och ville ta hand om Ivan både natten till lördag och natten till söndag. Uffe och jag vilade oss tacksamt. Ivan har dock sovit mycket bättre i helgen. Natten till fredag var han ju rätt lugn även om han var vaken halva natten. Natten till lördag var mamma uppe till 3.30 med lillen. Han var lugn men ville helt enkelt inte sova. I går kväll somnade Ivan klockan 20. Vi väckte honom ungefär 21 för att han inte skulle sova hela kvällen och sen ha party hela natten. Han somnade igen efter en timme och sov i hela sex timmar! Så länge har han aldrig någonsin sovit tidigare! Han tog visserligen två timmar på sig att äta men sedan sov han i fyra timmar nästan. Helt otroligt.! :)

Antingen är min mamma grym på att trolla bort magknip eller så mår Ivan alltså mycket bättre i magen. Han har haft lite knip i magen även i helgen men det har inte alls varit som tidigare. Jag är lite rädd att det är mjölken som varit problemet. Det är ju visserligen skönt att veta vad det är i så fall men det skulle vara jobbigt om han inte tål mjölk. Det har gått oväntat bra för mig att vara utan mjölken men det är rätt tufft att hitta på rolig mat där det inte finns någon mjölk alls i. Det gäller ju att det blir lite variation i kosten... Hur som helst så är jag glad att Ivan verkar må bättre! På onsdag ska jag till BVC och till barnläkaren igen. Gissar att jag då får rådet att testa mjölk ett par dagar igen och se om problemen kommer tillbaka eller inte.

Min rygg mår inte bra. Jag har burit runt Ivan så mycket att ryggen tagit stryk. Mamma kollade med massören hemma om hon har öppet på lördagar. Det hade hon inte men hon har skaffat nya lokaler och skulle ändå dit och fixa lite så då kunde hon ta emot mig på samma gång. Jag fick en rejäl genomgång av ryggen (både ländryggen och nacke/skulderblad) och armarna. Det var välbehövligt skulle man kunna säga... Idag har jag dock ont igen men det är troligen bara träningsvärk (man får ju det av massage).

Jag är rätt mosig nu också. Har varit ute och åkt skidor både igår och idag. Jag har inte orkat mer än 4.5 km per dag men det är alltid något! Min form existerar inte och jag skulle verkligen behöva komma igång lite igen. Nu är barnvagnen dock lagad och jag kan i alla fall gå ut och gå med Ivan på dagarna. Kanon!

Trots att jag sovit länge i natt börjar jag nu bli riktigt trött. Ivan är vaken och har varit det i 1.5 timme. Förhoppningsvis somnar han om en timme eller så och sover så som han gjorde i natt. Det skulle göra mig mycket nöjd och glad.

Sist men inte minst! Ivan har börjat le! Vilket otroligt sött litet (nja, stort är det ju eftersom läppen gör att leendet blir mycket bredare) leende pojken har :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0