Låååång natt

Ivan har verkligen vänt på dygnet. Han har varit vaken till 2-3 i två veckors tid nu. Börjar bli dags att försöka hålla honom vaken mer på dagarna så att han somnar bättre på kvällen. BVC-sköterskan sa att man inte kunde vänja barn vid sånt riktigt än. Min kompis har dock gjort så med sina tre barn... Jag tänker testa så smått i alla fall. Idag har jag till exempel gosat och pratat med Ivan och när han sett lite trött ut har vi lekt i gymmet, badat, bytt blöja. Det har faktiskt resulterat i att han nu sovit 1.5 timme (och sover fortfarande) i sin egen säng. Det har hänt förr men det är väldigt, väldigt ovanligt. Det har aldrig hänt när jag varit själv hemma till exempel.

I natt var Ivan alltså uppe till 3 igen. Dock var han betydligt lugnare än han varit förr. Han satt och pratade och tittade sig omkring. Hade en riktigt jobbig period i 30-45 minuter runt 2-tiden men det var allt. Skönt om magen skulle kunna fortsätta så. 45 min är ju rätt lindrigt om man jämför med hur det varit...Undrar om det är mjölken eller om det är bättre ändå...

Malin: Så där gosigt har vi det här hemma... Vi får försöka styra upp nåt om det går!

Nu är det slutsovit tydligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0