Dra ner ännu mer?

Nu har jag varit "utan" mjölk i en vecka. Jag har kapat bort mjölken till frukost, middag och på natten. Totalt handlar det om 3-4 liter mjölk per dygn. Jag har fortfarande ätit ost på mackan, vi har haft mjölkprodukter i maten. Enligt min logik borde Ivans mage blivit mycket bättre av det jag "offrat" men ingenting har hänt och jag kanske måste sluta helt och hållet i alla fall. Det känns oerhört drygt måste jag säga. Om det vore mjölkens fel att Ivan har ont i magen borde han väl dessutom ha ont under hela dygnet och inte bara på kvällen/natten?

Ivan är idag sex veckor gammal. Från och med då ska man kunna lära barn rutiner. Imorgon ska jag till bvc och ska då fråga hur man ska göra för att styra in Ivan mot bättre dygnsrytm till exempel. Min kompis säger nu dock att det är två-tre månader som gäller och inte sex veckor. Det blir till att fråga helt enkelt.

Ivan är väldigt orolig och skriker till och från nu så jag bör gå och sova så att jag kan byta av Uffe i fall att Ivan tänker hålla igång till 3 i natt också. Lille Ivan, varför måste han ha det så här? Räcker det inte med all tejp och sånt han måste ha i ansiktet?

Kommentarer
Postat av: tessi

tror nog att e ji kolik ja fö ti som ha haft ungar me kolik säger att di ha holdi på å skrikt fr etmiddan/kvällen-natten å inget har hjälpt annat än att bära å åter bära....

2010-02-02 @ 13:53:11
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0