Lite bättre

Ivan verkar piggare igen men jag ska i alla fall ringa och prata med vårdcentralen imorgon. Så här mycket som han har sovit idag har han aldrig sovit. Nu har han varit vaken i fyra timmar och jag hoppas att han snart ger sig. Brukar ta tre till fyra timmar efter sista tuppluren innan han somnar för natten. Jag hoppas dock att de långa sovstunderna på dagen idag inte påverkat hans nattsömn (som nu annars fungerar helt okej!).

Idag hade jag en massa mammor på besök här. Efter att en mamma behövt lämna återbud på grund av sjukhusbesök och en annan mamma bara inte dök upp så blev vi sju mammor. Det var trevligt och jag gör gärna om det igen. Den ena frågade dock om vi nyligen hade flyttat in. Hon tyckte att det såg ut så. Det är nog tur att jag börjat "operation rensning" redan. Den går ut på att sälja, kasta eller ge bort saker som jag inte använder. Vi börjar bli trångbodda nu när vi har en Ivan och jag måste göra lite mer plats.

Blurg vad trött jag är. Gick upp tidigt imorse för att förbereda inför mammaträffen. Jag är också oerhört trött på att pumpa nu. Jag har slarvat och är nu nere på att pumpa fyra gånger per dag. Det låter inte mycket men det känns så träligt. Så fort det är nåt ska jag planera in när jag måste pumpa för att få det att stämma. Jag vill ge Ivan så mycket mjölk som jag bara kan men oj vad glad jag skulle bli om jag kunde sluta pumpa redan imorgon. Över operationen måste jag försöka orka i alla fall. Tar väl ett tag att fasa ut det oavsett...

Jahaja, nu är son bitter. Trodde han skulle somna i vagnen av sig själv. Vi har fått honom att somna så vissa kvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0