Uppdatering om läget

Vart ska jag börja? Bilen gick igenom besiktningen. Gubben som hade hand om min bil gav sig dock fan på att hitta något fel på min bil. Han muttrade och gjorde icke glada miner innan han till slut var tvungen att erkänna att "ja, jag får väl ge upp och erkänna att det inte är något fel på din bil". Ha, in your face bilgubbe! Min kusin var med mig till besiktningen och efteråt gick vi och fikade. Mycket trevligt!

Igår städade jag mest här hemma. Trots att det går sakta och jag tog många vilopauser så såg Uffe i alla fall skillnad när han kom hem. Skönt! Ännu är det mycket småfix kvar som jag skulle vilja ha gjort men allt som är klart är klart. Tänker inte ta ut mig utan det får ta den tid det tar...

I dag har jag varit inne i stan och träffat tre andra gravida tjejer. Mycket trevligt var det! Kändes skönt att komma ut lite. Tror jag skulle bli tokig av att bara gå hemma och inte göra någonting alls ända fram till lillen kommer. Jag menar, det är tio dagar kvar till beräknad förlossning men det kan ändå dröja nästan fyra veckor ännu tills han är här. Går jag över så länge kommer jag behöva vara lite social så att det går fortare om inte annat. Samtidigt är det jätteskönt att vara ledig. Vissa gånger funderar jag på om jag gick hem för tidigt. De flesta gångerna känner jag ändå att jag behöver få sova ut, göra vad jag känner för med mera.

Jag är glad att Uffe har något innanför pannbenet. Mina gener är inte heller genomruttna. Ívan borde alltså få någon form av hjärna... Satt idag på tåget hem från stan och blev faktiskt lite rädd. En mamma och hennes 15-åriga dotter satt bredvid mig.
Mamman: Men då kan ni ju vara hos pappa på julafton och sen komma hem till mig på juldagen.
Dottern: När är det då? Är det typ dagen efter julafton?

Jaha, imorgon är det dags för barnmorskan igen. Antagligen ser allt bra ut som vanligt. Jag hoppas också att hon säger att det snart är på gång. Men det säger hon nog inte. Nu har jag halsbränna igen. Dags att ta en tablett. Och gå och hämta tvätten. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0