Ultrajul

Imorse ringde ultraljudskliniken och väckte mig. Hon lät jätteledsen att hon störde men jag sa att det ju fanns en anledning till att jag hade mobilen vid sängen... Jag vet ju hur länge jag kan sova och ville inte missa ett samtal om det skulle komma ett på morgonen. Klokt val alltså. På måndag kl 10.45 ska vi på ultraljud igen om lillen inte kommit innan dess. Han verkar inte må dåligt i alla fall för jysses vilket röjande det är där inne. Idag flyttade sig magen nästan till ryggen igen...

Idag var det för övrigt kanonfint väder! Snö och klarblå himmel. Kallt (-8 grader) men skönt! Chansade faktiskt på att kroppen skulle palla med en liten promenad och knatade iväg. Gick inte i mer än 25 minuter. Vågade ändå inte riktigt slappna av och tro att ryggen skulle klara det. Klokt val det också visade det sig. Är nämligen inte helt bra i ryggen nu men det är absolut inte som sist. Barnmorskan var inte helt nöjd med att jag kollade på skidskytte igår och jag fick bara känslan av att det kan gå fortare om man håller igång lite. Och lite småont i magen har jag haft i dag efter promenaden.

Jag har äntligen plockat fram symaskinen jag fick i julklapp i fjol också. Det var lite knepigt att förstå hur man skulle trä tråden och göra för att "få den att funka" men nu är den igång och jag har börjat sy min gardin. Hoppas att det ska bli bra. Vi får se om den hinner bli klar innan jul eller om Ivan hinner före. Kommer han inte i natt så ska jag hinna klart i alla fall för mer än så är det inte kvar.

Nu är det dags för "På spåret" så hej med er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0