Berg- och dalbanan är tillbaka

Här går det verkligen upp och ner. Vissa dagar sover Ivan hela dagen. Andra dagar måste man sitta med honom från morgon till kväll. Förhoppningsvis sover han då men till och från ett par dagar nu har han varit otröstlig och vägrat att sova. Eller som när han är gosig och vägrar sova någon annanstans än på min (eller Uffes) mage. Han är trött, vi är trötta. Jag har under den här veckan (måndag natt till idag) sovit 20 timmar totalt ungefär. Det känns kan jag säga... Vad jag gör här nu när han äntligen sover? Jag vet inte, borde egentligen gå och vila lite.

Vi har varit på återbesök på Danderyd idag. Ivan tappade mycket i vikt i början och det var på håret att vi fick åka hem på julafton. På Danderyd ville dom i alla fall att vi skulle komma tillbaka i dag och väga Ivan för att se att han går åt rätt håll. Det hade han gjort, riktigt skönt att höra! Vi var väl egentligen inte oroliga så som han ätit de senaste dagarna men ändå. Mitt snitt såg också bra ut. Ivan gjorde bra ifrån sig. Stackars blev väckt, nedtryckt i stora kläder och somnade för att se väckas och bli av med alla kläderna igen. Lagom när han hämtat sig från "chocken" var det dags att åka hem igen. Samma procedur igen. Nu har han sovit hela dagen förutom en liten stund då han var hungrig. Någon gång i veckan måste vi dock troligen göra samma sak igen då vi måste till KS för en första kontroll av LKG-teamet.

Jag hade ju först bara tänkt att skriva blogg under graviditeten eftersom det tydligen fanns ett intresse för att läsa om vad som händer här. I och med att Ivan är harmynt har jag dock planer på att fortsätta skriva. Om inte annat så för min egen skull. Kommer att hända massor under det närmsta året (två operationer bland annat) och det kan vara skönt att ventilera sig om det.

Så, nu ska jag gå och rengöra Ivans napp till flaskan. Han lär snart vakna igen och då behöver den vara ren. Har bara en napp än så länge och kan ju inte gå och köpa fler eftersom det är specialnappar som man behöver göra hål i själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0