Remiss?

Nu har jag kommit ännu lite längre i kampen. Jag har visserligen inte blivit uppringd av herr överstechef men det tror jag inte att jag kommer att bli heller. Däremot har jag pratat med en kvinna om att få komma till annat landsting. Vi får vända oss till andra men hon menade att det är långa köer överallt. Efter det ringde jag till Uppsala och frågade vad man skulle göra för att få komma dit. Man behöver en remiss från Vårdgarantienheten. Dessa skulle ju ringa upp mig så jag satte mig att vänta 20 låååånga minuter. Kvinnan från vårdgarantin tyckte att vår situation lät absurd. Hon skulle ta kontakt med "kliniken" (antar att det är kraniofaciala teamet hon menar). Om mina uppgifter (att operationen "ska" göras när barnet är 3-5 mån och att sjukhuset inte kan ta emot oss förrän Ivan är nio månader) stämde så skulle hon försöka få in oss på något annat sjukhus. Jag vet att det är långa köer till andra ställen också men det här är vårt sista hopp.

Kvinnan som svarade på numret i Uppsala sa att dom gjorde allt för att hjälpa Stockholm och att dom tar emot många av stockholmsbarnen. Det känns ändå som att det finns ett litet hopp. Vi får besked imorgon eller på torsdag hur det kan komma att bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0