Datum i stort sett bestämt

I dag ringde kirurgen från Akademiska. Den 21 maj skrivs Ivan in på sjukhuset. Operation blir antingen den 22:a eller 23:e maj beroende på hur många barn som kan komma under helgen. Skulle vara skönt med den 22:a. Då stannar vi kvar på sjukhuset direkt efter inskrivningen. Annars måste vi åka hem på fredagen och sen åka tillbaka lördag kväll. Vi måste finnas på plats på morgonen. Men det är bra, då får man hjälp med allt som har med mat och sånt att göra. Ivan kommer ju inte att få äta för nära inpå operationen. På så vis är det bra att han är en nattuggla. Om jag väcker honom för mat vid 3-4-tiden eller vad det nu kan tänkas bli så sover han ju troligen rätt länge sen. Det är min förhoppning i alla fall. Han blir ju ruskigt arg om han inte får mat när han vaknar.

Nu gäller det att leta fram kläder som Ivan kan ha på sig men som det inte gör nåt om de blir blodiga och förstörda. Det gäller att hitta kläder som inte måste dras över huvudet. Vi har köpt och fått en hel del sånt men just de första dagarna bör vi ha nåt som är okej att kasta sen. Det kommer troligen att bli förstört.

Jag börjar bli lite smånervös över det här. Vad ska man ha med sig? Hur går det till? Hur gör jag med pumpning och mat? Kan Ivan äta? Kommer Ivan ha mycket ont? Hur gör man med en nyopererad Ivan? Sitter man med honom i knät hela tiden? Det blir rätt varmt. Behöver jag ha babysittern med mig så jag kan "avlasta"? Hur blir det med det faktum att Ivan numera bara somnar när han ligger på sidan? Och med nappen i munnen... Blablabla. Ni förstår kanske resonemanget?

Skönt i alla fall att ha datumet klart (ja, vilken helg det blir i alla fall). Nu ska vi hålla oss ifrån alla människor. Vi ska inte ha några mer smittor i detta hus förrän efter operationen.

Nu skulle Ivan kunna få gå och sova. Jag är trött.

Kommentarer
Postat av: Milis

Lycka till på stora dagen! :)

2010-05-20 @ 10:06:22
URL: http://maze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0