Hellre en stel läpp än en käft som glappar

Vad är det som gör att människor tycker sig ha rätt att kommentera andras utseenden? Och nu pratar jag inte om "vad snygg du är i håret idag" eller något sådant. Nej, under min uppväxt (jag har ju också spalt, dubbelsidig dessutom) har jag fått elaka kommentarer om mitt utseende. Kommentarerna har kommmit ifrån klasskamrater, elever i andra skolor, på communitys och så vidare. En händelse som satt sig djupt är när jag går på en gångbana, en bil med fyra killar åker förbi och vevar ner rutorna och talar om vad dom tycker om mitt utseende. Som att jag aldrig haft en spegel hemma... Nåja, till saken. Igår på bröstmjölksmötet hade tydligen den ena barnmorskan suttit och granskat mig noga. Idag har jag nämligen fått ett mail. Här kommer ett utdrag:

Jag pratade ju om en duktig osteopat. Eftersom hon håller på med naturmedicin, precis som jag gör, så får hon inte utan vidare arbeta m barn under 8 år, enligt svensk lag. Men hon vill gärna prata med dej. Min tanke är, att hon kanske kan hjälpa Dej själv också. Din överläpp ser ju rätt stel ut, när man granskar den som jag gjorde igår. På det sättet tittar vi vanligen inte på varann,men eftersom jag tänkte på Emma blev det så. Så är Du intresserad av att prata med henne, är mailadressen xxx.

Hon sa igår att hon tyckte att Ivan och min kompis spaltbarn skulle gå till en osteopat för en av hennes kunder hade gjort det och det hade blivit såååå fint efter operationen. Hon frågade om vi ville ha numret och jag gjorde en sån där manöver som jag gör när religiösa människor knackar på dörren och ber mig läsa deras tidning, jag sa ja för att slippa därifrån. Jag läser inte tidningarna och jag hade inte tänkt ringa osteopaten. Hur som helst. I mailet ber hon ju istället MIG att söka hjälp. Det här är ingen kommentar lik dom jag fick som liten (är man liten när man är 20?) men herregud! Hur kan man kläcka ur sig något sånt här till någon man inte känner? Inte nog med att hon delade ut visitkort (med info om hennes privata företag) på BB, nu raggar hon kunder åt sin kompis också! Får det gå till så här? Kommentaren i sig är "oskyldig" och jag bryr mig inte om den så, jag bara undrar vad folk tänker med. Och hur länge jag måste finna mig i att bli kommenterad av andra.

Kommentarer
Postat av: sabine

vilken oförskämthet!! dessutom verkar det mycket skumt att hon delar ut dessa infoblad och broschyrer. jag tror inte att hon får göra det på sin arbetsplats.



jag skulle ta upp det med sjukhusledningen eller patientnämnden. så får det inte gå till!

2010-03-26 @ 17:20:34
Postat av: Sophia

Nä nä way out of order, detta borde anmälas!! Sitta och granska andra för att göra affärer...

2010-04-21 @ 10:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0