Mjölkfritt - igen

Men när ska allt ta slut? Jag är så less på alla sjukhusbesök och allt tjafs hela tiden. Allt jag vill är att Ivan ska få lite lugn och ro någon gång så han får vara den lille glade pojken han oftast är. Idag var vi ju till barnläkaren. Utslagen såg mycket bättre ut. Om det beror på alla salvor eller på om jag slutat med den vanliga ersättningen vet jag inte. Kan ju vara en blandning eller något helt annat också. Hur som helst. Läkaren ville göra ett pricktest med mjölk. Det gav lite utslag men inte så mycket som egentligen behövdes för att det skulle innebära mjölkallergi. Dock menade läkaren att Ivan är så liten så att det inte är säkert att testet ger rätt utslag. Hon ville att han skulle stickas i fingret så att dom fick sno lite blod och testa mjölken på något annat sätt också.

Så här långt tog Ivan allt med ro. Han var rätt nöjd med livet trots att bökande. Under provtagningen brast det dock. Dels hade han inte fått sova klart i morse och var trött men sen var provtagerskan fumlig och fick blod överallt utom där det skulle hamna. Ivan skrek betydligt mer än under sprutorna igår. Men lite mat löste problemet även idag och sen däckade han i vagnen.

I slutändan måste jag fortsätta med mjölkfri ersättning (som jag köpte igår). Igår vägrade han äta av ersättningen. Om det beror på att han var kinkig efter vaccineringen (fick feber) eller om den bara smakar skit vet jag inte. Fick i honom lite genom att blanda lite ersättning med mycket bröstmjölk. Förutom den nya ersättningen måste jag vara utan mjölk igen. Det är jättesvårt! Jag har börjat dricka annat än mjölk till maten och dricker inte en massa nattetid heller längre så det är rätt lugnt. Värre är att det i allt (!) finns någon form av mjölk eller mjölkprotein. Är det inte det ena så är det det andra eller det sjunde...

Nu är det bara ett sjukhusbesök kvar idag. Härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0