Mjölk is the shit

Återkopplar till tidigare inlägg först. Tessi: Jag får troligen sparken eftersom 2-5 tjänster kommer att försvinna på mitt jobb och jag är en av dom sista in... Förhoppningen är att någon/några av tanterna går i pension istället men jag vågar inte hoppas på det.

Har skickat svar till barnmorskan angående min läpp. Jag har dock inte fått svar. Kan bero på att det framgick rätt bra att jag ogillade att hon kommenterade mitt utseende. Hon ville ju hjälpa familjer med spaltbarn sa hon. Men det handlade om att tala om hur fint barnet skulle bli, inte hur fint det redan är. Och sen att jag borde söka hjälp. Jag höll inte tillbaka i mailet. Tycker inte att personer som hon är rätt personer för människor som får ett barn med avvikande utseende...

Här experimenterar vi just nu med Ivan och hans sovtider. Har inte stämt för fem öre sen tidsomställningen... Idag har han fått sova som han vill. Ska testa både det och att väcka honom. En dag i taget... Hoppas på att det ska funka förr eller senare.

Jag får dricka mjölk igen! Ringde igår och fick resultatet att Ivan inte reagerar på mjölk. Men "han är ju så liten att testet inte är tillförlitligt så fortsätt med mjölkfritt du" sa dom. Men vad fan? Varför plågade jag ungen med blodprov om det ändå inte går att lita på? Hur som helst så ringde barnläkaren idag och gav mig klartecken att testa mjölk igen. Snälla, snälla säg att det funkar bra!

Annars känner jag mig lite mer fit nu när jag kunnat börja vara ute och gå en del. Hoppas på att kunna bli av med några kilo till innan sommaren bara genom promenader...

Nu hoppas jag att det snart är sovdags. Ivan har sovit länge idag men har varit vaken länge nu. Dock har han ätit dåligt och jag tror inte att det är tillräckligt för natten utan jag tror att han kommer sova 30 min och sen komma upp och spralla 3-4 timmar till. Men vi får väl se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0