Grubbleri, grubblera

Vart ska jag börja idag då? KS i tisdags kanske. Operation sägs bli av innan sommaren. Jag vet dock hur det fungerar och tror det inte förrän vi fått en tid. Danderyd och mjölkmöte idag. Det verkar som att forskningen inte hunnit till Sverige. Det verkar ändå som att mjölken är okej. Jätteskönt att vi fick komma dit och diskutera det här och reda ut vad som sagts och gjorts. Tror att både vi och barnmorskorna lämnade mötet med gott mod och nöjda. Jag har dessutom hunnit med en massage idag då jag i veckan haft krampkänningar i ryggen och smärta i rygg, säte, höfter, låret och ner till knät. Lägg därtill spänningshuvudvärk…


Idag har jag på allvar börjat kolla på föräldradagar. Hur ska man tänka? Ännu har jag levt på sparade pengar – allt för att snåla på mina föräldradagar. Jag vill ha dagarna till att kunna göra saker med Ivan sen, när han blir lite äldre. Kanske förlänga semestern så Ivan kan vara hemma längre från dagis till exempel. Men är jag dum som tänker så? Hur mycket ska jag ”offra” för att göra så här? Jag har skjutit på att tänka på ekonomi men det är dags nu. Än finns mycket på sparkontot men som sagt, är det fel strategi att göra så här? Jag är i valet och kvalet. Får jag dessutom kanske sparken i höst så behöver jag ha en plan...


Kommentarer
Postat av: tessi

vaffö sku du få sparken då?ha e vari tal om na sånt nu? i den där frågan kan ja dock int jölp de etsom systemet me mammaledit INT är lik i finl å sve.....ang blogg inlägget senare så e ja mål lös.....hur fan funkar vissa människor egentligen kan ja nu bara säg.hållä tumman att op blir av fooooort.

2010-03-26 @ 14:39:00
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0