Det var inte igår...

...jag skrev. Det har varit lite för mycket. Har behövt vila mig... Uffe har varit i Tyskland och Ivan och jag har varit på Ljusterö hos mamma och pappa. Morsan och jag har delat på nätterna. Dock har Ivan faktiskt börjat sova bättre helt plötsligt. Hoppas att det håller i sig. Idag på dagen har han nämligen inte sovit. Han vaknade klockan 6 imorse och sen dess har han hållit igång. Vissa gånger har det verkat som om han varit på väg i drömmens land men icke! Men så länge det är på dagtid är det okej, vill inte ha det så här på nätterna.

Det har varit skönt att vara på Ljusterö och det gjorde mig gott. Dels hade jag möjlighet att äta lite oftare (jag glömmer bort att äta hemma) och dels var jag ute och gick med barnvagnen varje dag. Det var otroligt vackert med all snö och solen, blev en bullerbykänsla...Det är helt galet att det i en by med ca 40 fastboende är det bättre skottat än vad det är i Täby. Oavsett vilken väg jag svängde in på var det bättre framkomlighet än här. Till och med på grusgången upp till min 87-åriga farmors hus. Skam Täby!

Ivan är otroligt snuttig nu. Vill suga på något nästan hela tiden. Jag använder därför napp trots att jag inte "får". Det funkar inte att sitta med fingret i munnen på honom hela tiden. Ibland har han dessutom somnat när han fått nappen så det försöker jag med på nätterna ibland. Nu somnade han faktiskt. Liggandes på ett täcke på golvet. I 10.5 timme har han varit vaken. Jysses, vilken kämpe! Idag har han varit väldigt snäll trots sin övertrötthet. Det var skönt i alla fall eftersom jag hade folk här.

Ja, det har varit fyra andra mammor här med sina knoddar idag. Alla knoddar är födda i december. Ivan var dock yngst. Det märktes att dom andra bebisarna kommit lite längre i sin utveckling. Eller var det bara som jag inbillade mig? Ivan är inte riktigt lika stadig i nacken till exempel. Och han har inte hittat sina fötter. Kanske hade han svårt att sova för att det var folk här? Lilla hjärtat, nu ligger han i alla fall och snarkar.

Jag blev lite förbaskad idag. Enligt min kompis med spaltbarn är det många barn som ska opereras nu och få tider. Vissa operationer kommer att skjutas på till efter sommaren. Gomoperationerna prioriteras högst. Det innebär att Ivan KAN (är ju inte säkert) få en operationstid först i höst. Fan. Dom har ju pratat om april-maj och det är det jag varit inställd på. Dock kan det vara bättre att skjuta på det om man ser till semestern. Kan bli drygt med en nyopererad son i Finland till exempel. Och jag som planerat att åka till Finland och vara där ett tag i sommar eftersom jag inte fick i fjol. Uffe fyller ju 30 också och vill inte vara hemma så då vill vi ju också komma iväg. Men i maj skulle det kunna få bli av senast. Är förbaskat drygt med plattan och tejpning just nu. Tejpen sitter inte (lossnar) och plattan far ut när Ivan äter sina händer. Sen är det tydligen så att gomoperationen görs tidigast sex månader efter läppoperationen och skjuts det på läppoperationen så skjuts det på gomoperationen. Uffe hade drömt om en operationstid den 17 dec. Kanske är en sanndröm? Skjuts det på operationen först för att det är för lång kö och sen räcker det med en liten förkylning för att skjuta allt. Suck. Blä.

Hmm, säg inte att Ivan vaknar igen nu? Han måste få sova en stund nu känns det som. Stackars kommer ju att vara helt slut annars (är han nog nu också egentligen)... Ja, 20 min sov han ju i alla fall.

Kommentarer
Postat av: tessi

bra med mommo som ställer opp=) mm...för din skull å Is så hoppas ja op blir av föri ni kommer ti finland....typ i maj som du skriva så an it böv va nyop tå ni ska kom hit....fö ni ska ju kom i sommar....ha ju ja ställt in me på å=)

2010-03-10 @ 10:33:59
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0