När är det lördag?

Det är omöjligt att få Ivan att sova utan sin napp. Jag har försökt nu hur länge som helst. Jag är trött. Ivan borde också vara trött. Ännu klättrar han dock på mig, på soffan, ska vända sig, leker med sin gosekatt. Verkar inte alls vilja sova. Med tanke på hur lite han ätit under kvällen och natten kommer han troligen inte att sova speciellt länge när han väl somnar heller. Skulle ju vara roligt att hinna med några timmars sömn...

Jag vet att folk tycker att jag ska lägga Ivan och säga god natt och få honom att inse att han ska sova. Det funkar med nappen rätt ofta. Man får gå och stoppa in nappen några gånger men till slut somnar han. Utan napp går det inte. Han ligger i vagnen en stund och börjar sen illvråla. Inte så kul att ha det så när det stegrar sig mer och mer. Jag kan inte låta honom låta så och låta honom skrika sig till sömns.
Fasen vad skönt om Ivan var så stor nu att jag bara kunde säga "god natt, släpp när du går och lägger dig" och sen gå och lägga mig själv. Riktigt så enkelt är det ju inte. Uffe har gått och lagt sig för mer än 1.5 h sen och det börjar dessutom bli varmt att sitta med ett element i den här redan övertempererade lägenheten. Vi brukar ju turas om att sitta med Ivan så att den andre får "vila" lite från värmen. Idag var Uffe dock så trött att han ville sova. Jag trodde inte att jag skulle behöva sitta uppe så här länge. Trodde Ivan skulle vara vaken till 1 max. Nu verkar han lugna ner sig lite. Dock ligger han i soffan så jag bör flytta honom till vagnen...
Edit: kul att det här med radbrytning funkar så bra på den här bloggen...

Kommentarer
Postat av: Stina

Oj, det verkar jobbigt... Har ni alltid det så här?



Vi har ju inget problem med sömnen direkt, men insomningsfasen är ganska jobbig. Hon protesterar vilt och kan absolut bara somna i min famn.



Alla säger att vi bara ska lägga henne och sitta bredvid, men då gallskriker hon ju tills hon klöks...



Det är våra vildingar det :-)



KRAM Stina

2010-06-03 @ 14:02:44
URL: http://fladdor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0