Lördagsunderhållning

Ivan tyckte att vi skulle ha lite kul så här på lördagskvällen. När vi satt här i godan ro och tittade på TV fick han plötsligt för sig att kasta upp en del av mjölken han proppat i sig under dagen. Han åkte i ilfart in i badrummet för att minska skadan. Vi bestämde oss för att det var bäst att lägga honom i badet istället för att bara torka av honom. Av med kläder och blöja. Ivan firade detta med att kissa ner skötbordet. Vi skrattade lite gott. När jag fyllt badkaret lyfte Uffe upp Ivan för att lägga ner honom i vattnet. Ivan tyckte att det var dags att urinera lite till så han kissade ner Uffe och golvet. Summan av kardemumman blev att Ivan blev ren, Uffe fick byta kläder, jag fick torka golvet och vår lördag blev lite mer innehållsrik ;)

Vi har haft besök av Uffes gamla klasskompis och hans tjej idag. Det var jättetrevligt! Synd att dom bor så långt bort, hade varit kul om vi kunde ses lite oftare. Ivan var vaken i dag så dom fick faktiskt se honom. Har ju inte alltid varit så när folk varit här annars. Ivan har en tendens att "sova över" alla besök. Inte helt oväntat charmade han i alla fall även dessa två. Han brukar charma alla som träffar honom. Hur som helst. Inför besöket städade vi lite. Det behövdes. Är inte skinande rent nu heller men man behöver i alla fall inte skämmas för att släppa in folk här.

I torsdags hände något helt otroligt. Jag försökte få gose-Ivan att inse att vi kunde gosa i sängen så att jag också fick sova lite. I soffan vågar jag inte riktigt somna. Inte är det så skönt heller. Vi gosade ner oss i sängen. Ivan ville inte riktigt ligga där. Efter att ha gett honom mer mat och försökt om och om igen gick han med på att ligga ner. Jag sjöng lite för honom och det slutade med att både han och jag sov. När jag vaknade och insåg att vi sovit i 90 minuter blev jag strålande glad. Jag hade lätt kunnat sova lika länge till men Ivan ville ha mer mat och jag var ändå glad för framsteget. Att sitta med en Ivan i soffan från 8 till 18 är väldigt jobbigt, speciellt för ryggen. Skulle vi få in en tupplur som rutin så kan vi fortfarande mysa men min kropp belastas lite annorlunda och jag får dessutom ta igen lite sömn (=bra för mitt humör). Testade igen igår men då funkade det inte alls (Ivan var väääääldigt grinig) och idag försökte vi inte ens då vi hade besök. Imorgon eller på måndag ska jag testa igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0