Lite bättre idag...

Febern är lite lägre idag. Just nu ligger den "bara" på höga 38... Inatt hade jag som mest 40.6. Har sovit rätt kasst men det gör man ju alltid när man har feber. Det var flera som tyckte att jag skulle söka hjälp igår kväll men det blev inte så. Uffe ville inte dra ut Ivan och sitta i ett väntrum i kanske flera timmar. Jag kunde inte åka själv eftersom jag hade så hög feber. Mamma tyckte att jag skulle ta en taxi. Eller så skulle hon komma in och köra mig. Jag var dock inte heller så sugen på att åka iväg med 40-gradig feber och sitta bland folk så jag tänkte att jag skulle avvakta till idag. Bröstet känns mindre ömt idag. Mindre hårt också. BVC var här på besök nyss och hon kollade på bröstet och sa att det troligen är på väg att släppa för det var så det såg ut. Misstänkte nästan det eftersom febern är så pass låg också. Så här låg har den inte varit på hela tiden...

BVC ja. Ivan hade fortsatt att växa och väger nu 3390 g. Trodde nog att ökningen skulle vara större. Från söndag till torsdag förra veckan ökade han 250 g. Nu var det "bara" 80 g från i torsdags till idag. Men huvudsaken är ändå att det går framåt och inte bakåt längre.

Annars har det inte hänt så mycket här. Jag har ju mest legat i sängen och vilat eller sovit. Har inte ens orkat att ta hand om min egen son. :( Uffe har varit en klippa som tagit hand om Ivan helt själv och dessutom passat upp på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0