Ivan med q

Ojoj, Ivan har haft en jobbig period. Har haft magproblem och har fått droppar som skulle tas i samband med varje måltid. Dropparna skulle hjälpa honom att få ut all luft ur magen och därmed minska magknipet. Dock sov han sämre och sämre och gallskrek flera timmar i sträck i början av veckan. När han natten till igår sov fruktansvärt oroligt och dessutom max en timme i taget började jag fundera på om dropparna fått hans mage att jobba dygnet runt och hållit honom vaken. Ringde BVC och frågade. Kvinnan där sa att jag omedelbart skulle sluta med dropparna och istället välja en annan sort. Ivan var lite kinkig igår kväll men bättre än de andra dagarna den här veckan. Dessutom har han sovit 2-2.5 h i taget i natt så det är en klar förbättring i alla fall. Hoppas att det fortsätter så. Var inte alls kul att inte få sova mer än 30-60 min i taget. Till på köpet vägrade han sova någon annanstans än i mitt knä igår morse och det ställde till problem eftersom vi skulle till KS på teamkonferens. Jag fick inte pumpa, inte äta frukost, ingenting. Han bara gallskrek när jag la ner honom.

Teamkonferensen ja. Fick träffa alla som kommer att ha hand om Ivan under årens lopp. Under 19 långa år kommer vi att behöva åka på kontroller. Förhoppningsvis kommer det bli glesa besök. Men det beror ju helt på hur operationerna går och om han får problem med tal/öron/tänder. Den kirurg som hade hand om mig de sista åren kommer att ha hand om Ivan också. Resten av gänget jag haft kontakt med har gått i pension och ersatts av nya människor. Tyckte att det verkade vara ett bra gäng. Vi fick dock bastning för att vi inte använt gomplattan lika mycket som vi skulle behöva. Men vi ska se till att ändra på det nu.

När vi pratat med teamet skulle en tjej ta bilder på Ivan. Dom ville dokumentera för att kunna se skillnaderna efter att ha använt plattan och så småningom kunna jämföra före och efter operation. Tjejen var osäker när hon skulle skriva Ivans namn. "Stavar ni det så här?" frågade hon och visade en lapp där det stod "Ivan". "Japp" sa vi. "Med a?" frågade hon då. Va? Hur fasen skulle det annars stavas? Ivan utan a? Ivn? Ivan med q? Ivaqn? Trodde vi valt ett namn som man inte kunde stava på så många olika sätt. Fel av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0