Sport som sport?

Idag har Ivan och jag varit på utflykt till KS. Vi skulle kolla upp gomplattan och se om den gett något resultat. Jag var osäker på det för jag tycker att spalten sett så bred ut så vissa bilder. Tandläkaren konstaterade dock att det blivit stor skillnad och att vi nu skulle ta nästa steg. Vi ska nu tejpa från ena sidan till den andra och dra de två delarna mot varandra. Det är inte lätt att få till tejpningen dock. I en pytteliten gummisnodd ska man få fast tre tejpbiter och sedan ska hela den delen fästas på kinderna. Jag fick dock tips från min kompis att man kan tejpa från sida till sida direkt utan att använda gummisnodden. Känns lättare. Lite jobbigt att man helst ska vara tre personer för att lyckas tejpa en liten pojke.

Jag passade också på att fråga hur det såg ut med operationen, när det kan tänkas bli dags. Det har ju hetat att den ska göras någongång i april-maj (när barnet är tre till fem månader). Idag pratade tandläkaren om att det var vanligast att operationen sker när barnet är sex månader. Känns sådär. Det var sååååå lång kö dessutom. Ja, men ställ ungen i kö då! Dom har ju vetat i mer än ett halvår (sen juli) att han är ett spaltbarn! Får nog ringa och tjata lite på koordinatorn imorgon för så här vill jag inte ha det.

Jag har tidigare skrivit om att Ivan inte verkat ett dugg intresserad av OS. Han har inte sett ett dugg imponerad ut när Sverige tagit guld. Han har sovit sig igenom vissa tävlingar. Idag fastnade han dock framför TV:n i säkert 30 minuter medan vi gjorde mat och åt. Vad som var på TV:n? Se själva. I och med detta har curlingen dubblat antalet fans ;) Nu sitter han i sittern igen och nu har han fokus på damhockey. Bör jag bli orolig för honom? :S Å andra sidan skrattar han åt damhockeyn så det kanske är ett sundhetstecken. Aj fan, så där får man inte skriva för då kan man bli DO-anmäld. Damhockey är nog den mest intressanta sporten jag vet när jag tänker efter!

I övrigt har ingenting hänt. Det har varit kallt ute och jag har vägrat att gå ut med Ivan. Vi har därmed bara suttit i soffan och gosat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0