Framstegen blir fler och fler

Idag fyller lillen två månader. Imorgon blir han nio veckor. Snacka om att tiden går. Jag ångrar inte en sekund att vi skaffade honom, han är en underbar liten pojke (även om han är en sill ibland…)! Imorse visade han sig från sin bästa sida. Han har tidigare dragit på munnen nu och då. Idag kom det verkliga leendet. Vi satt och pratade när han ätit och helt plötsligt skiner hela hans ansikte upp. Jäklar vad söt han är :) Efter det har det kommit flera sådana leenden.


Ivan har nu också upptäckt sin hand på riktigt. Det går verkligen framåt i utvecklingen… :) Kanske börjar han också förstå det här med sport. Natten till lördag satt han och farfar och kollade på ishockey. Eller ja, Ivan sov i farfars knä. När Finland fick en spelare utvisad vaknade Ivan och skrek av ilska. Sen somnade han igen. Idag när vi såg på skidskyttet konstaterade Uffe att Björndalen missat två varpå Ivan skrattade gott. Dock förstod han inte uppståndelsen igår när vi fick både guld och brons i dubbeljakten. Men vi tar en bit i taget.


Vi har alltså varit hos mina svärföräldrar i helgen. Dom har hjälpt oss både dag- och nattid med avlastning. Skönt att få sova lite. Känner mig inte utvilad på något sätt men mycket, mycket piggare än tidigare. Ivan har hållit sig vaken till fem båda nätterna. Idag sov han dock till 11.30! En sådan sömnperiod skulle jag vilja se men då på natten. Mellan 23 och midnatt någonting skulle han kunna få somna. Sova 6-7 timmar, äta lite och sen sova ett par timmar till. Det låter väl som en bra natt? Vi får se hur han börjar sova. Det sköna är ändå att han för det mesta är rätt lugn på nätterna nu och i alla fall inte skriker. Jag har lättare att slappna av och sitta och mysa istället för att vara spänd och stressad. Det blir ju inte bättre av det…


Måste kommentera snön också. Det har snöat hela helgen. När vi kom hem ikväll körde jag fram till dörren och lastade ur Uffe, Ivan och en massa pryttlar. Körde sen upp för att parkera. På min plats låg 50 cm snö… Det var bara att börja skotta. Som tur var var det lössnö så det var inte tungt men jag hade hoppats på att snöröjarna skulle ha hunnit putsa parkeringen innan vi kom hem. Nu gäller det att hålla koll för jag måste ha bilen när vi ska till KS. Jag kommer nu inte in på passagerarsidan utan måste ta in Ivan genom min sida. Det får inte bli så att jag inte kommer in där heller för då vet jag inte hur vi ska göra när vi ska i väg. Vill inte åka kommunalt…


Nu blev jag trött. Kanske ska göra mig i ordning för sängen. Ivan har varit extra gosig och vill gärna ligga på bröstet och mysa. Om han sover så men inte i sängen tänker jag pallra upp kuddar och testa ha honom sovande på bröstet igen. Är ändå lättare så än att sitta i soffan hela natten. Min rygg tar stryk av det och i sängen kan jag lägga mig mitt i så att det inte gör något om Ivan skulle ramla ner. Då kan jag i alla fall kanske småsova lite. Sverige-Finland imorgon i hockey också så Uffe har redan flaggat för att han kan ta Ivan imorgon bitti.


Nä, nu får det vara nog för idag. Blev ett väldigt långt inlägg ändå…


Kommentarer
Postat av: tessi

terve maria!kuka sinä olet?minä olen therese,se on kylmä här i malax=)))). alltså jisses va I årk va opp på nättren,tyckä ju att an böri va så pass "stor" nu så ni sku bord få dygne om svängd för an...hoppas an ger me se här snart.annos så e ju reison ti stockholm boka nu så fre 18.6 ca 10.30/11.00 befinner vi oss i centrum så då får du ju kom dit då så vi hinner ta en snabb dejt undä dagen....borde väl börja söka oss mot dalarna runt 4tiden så vi får oss inchecka tär å å hinner si nain skymt åv katri förrän stora dagen.

2010-02-22 @ 10:39:22
URL: http://livetsom3barnsmamma.blogspot.com
Postat av: Anonym

sku ju skriv he å-an e ju för urgullig hela ungen=)

2010-02-22 @ 10:40:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0