Dags för planering

Ojojoj, de två senaste nätterna har gått riktigt bra! Ivan har visserligen skrikit i perioder men de har varit relativt korta. I förrgår somnade han 0.30 och igår redan före midnatt! Jag vet inte varför det blivit en sådan förändring helt plötsligt men det är helt underbart! Skrikandet i går kväll berodde med största sannolikhet på övertrötthet för jysses vad ungen var trött. Han måste lära sig att sova på dagen. Eller ja, det gör han ju - om han får sova hos mig... Jag var på efterkontroll på mödravårdscentralen igår och där var han så trött så han somnade av ren utmattning mitt i ett skrikanfall. Stackare :( Dock har det fungerat lite bättre med hans sovande själv på dagtid när vi plockat in barnvagnen igen. Det blir skitigt inne men sover han bättre där än i sängen så får det bli så.

Ikväll börjar OS så nu är det dags att planera sin tid noga ;) Nu kommer det att finnas nåt på TV om Ivan tänker hålla igång på natten i alla fall :)

Nu hör jag att det "pratas" inne i sovrummet. Ivan är vaken igen alltså... Men, han har sovit i 45 min i barnvagnen! Jag har hunnit pumpa mjölk, diska undan flaskor och pumpprylar, göra och äta frukost och dessutom plocka upp ur diskmaskinen och starta en ny laddning. För att inte tala om att skriva blogginlägg ;) Men det är bäst att jag hämtar min son innan alarmet går. Dags att plocka fram babygymmet och leka lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0