"Nä!"

Ivan utstöter numera ett ljud som låter som "nä".Han har lyckats tajma in sitt nä på passande ställen under två dagar.

1. Jag satt med kollinumret på min dator och kollade hur långt den kommit. Uffe sa "den kommer säkert imorgon. Och du har väl SMS-avisering?". Innan jag hann svara sa Ivan "nä!" väldigt tydligt och bestämt. Men han hade fel...

2. Igår när han vaknade ena gången höll han på att dö av hunger (som vanligt...). I alla fall lät det så på hans stilla undran om när maten var klar. När han ätit och var i ett paltkoma-liknande tillstånd frågade jag "överlevde du?" och fick svaret "nä!". Sekunden senare hördes en smäll och en doft av lavendel sipprade upp ur blöjan. Han hade alltså fel igen...

3. Nyss släppte Ivan väder. "Men, är du en pruttis?" frågade jag och killade honom på magen. "Nä!" svarade sonen. Fel igen.

Så. Om du frågar Ivan något och han svarar "nä" så räkna med att han har fel. Han verkar inte ha en aning om vad "nä" betyder. Konstigt va? Nä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0