Blurg

Trött. Ivan höll igång till 2.30 i natt. Därefter vaknade han vid 4, 6.30, 9.30 och 12. Han åt vid alla tillfällen utom vid 4 då jag fick honom att somna om med hjälp av nappen. Hur fasen kunde det bli så här helt plötsligt? Med tanke på att det tar en stund för honom att äta och somna om igen har han bara sovit två timmar i stöten. Det innebär väldigt hackig sömn även för mig och Uffe. Eller ja, Uffe var uppe med mig och Ivan till 2.30 och sen la Ivan och jag oss i vardagsrummet så Uffe slapp i alla fall vakna vid alla matningar. Blev ju inte mycket sömn för hans del ändå... Uffe och jag talade om för Ivan att vi inte gillar att han är uppe hela nätterna och vad gör ungen? Jo, skiner med hela ansiktet och är jättelycklig... Ungfan ;)

Vi var på föräldragrupp på BVC idag. Jag passade på att väga Ivan eftersom han äter lite sämre just nu. Han har alltid legat under medelkurvan för vikt men har följt sin egen kurva fint. Nu börjar den plana ut. BVC-tantan var inte helt nöjd. Jag vill att Ivan ska hinna lägga på sig lite till för med största sannolikhet kommer han att tappa i vikt efter operationen...

Vår kyl och frys är på väg att gå åt skogen. Tempen i frysen går upp och ner och det kan skiljer åtta grader bland högsta och lägsta temperatur - och det trots att vi inte öppnat frysen. Jag var riktigt orolig för min mjölk jag har nerkyld för Ivans räkning. Mjölken ska hjälpa till så att vi garanterat har bröstmjölk att ge Ivan efter operationen när han troligen blir lite kinkig med maten. Ivan och jag åkte och köpte ny kyl/frys igår. En riktig bjässe blir det. Vi skulle ju vilja ha en helt kylskåp och en hel frys men på grund av platsbrist måste vi ha en kombinerad sak. Därför skaffade vi oss ett skåp som är två meter högt... På tisdag levereras skåpet. Fram till dess gäller det att tömma frysen på så mycket som det går. Mjölken ska jag inhysa hos någon annan (antingen i huset eller hos min kompis) och resten lär vi få kasta om vi inte hinner äta upp det.

Är det temperaturskillnaderna som gör att mina knän är så dåliga nu igen? Jag brukar få ont när vädret svänger häftigt och snön som kom häromdagen kan ha orsakat mina knäbesvär. Hade så ont så att jag inte tog mig upp från golvet. Bara att ta sig upp ur soffan har varit ett helt projekt. Det är dock mycket bättre igen och även om det gör ont kan jag röra mig hyfsat i alla fall. Ryggen och nacken är MYCKET bättre efter helgen på Ljusterö. Jag tror att promenaderna är bra motion och håller ryggen lite bättre i skick.

Det kan bli så att Ivans operation blir framskjuten. Fan vad arg jag blir om det blir så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0