Vad är det som går och går men aldrig kommer till diskbänken?

Uffes bror brukar dra skämtet "varför har kvinnor så små fötter?" Svaret för den som inte vet det är att det är för att kvinnan ska komma närmare diskbänken. Han skämtar (eller?) om att kvinnans plats är i köket. Jag kan nu säga att det här med att vara gravid bevisar att den "tesen" är fel. Just nu kommer jag nämligen allt längre bort från diskbänken. För varje dag som går måste mina armar bli längre för att nå fram till diskbänken och spisen (och tangentbordet med för övrigt). Och då är det ändå 2.5 månad kvar till Ivan kommer... Uffes bror får helt enkelt inse att kvinnan inte är bäst lämpad att stå och slava i köket.

Min rygg. Den gör ont skulle man kunna säga. Var hos sjukgymnasten och fick ett träningsprogram i går. Efter det var jag på besök hos kiropraktorn som "knäckte" igång ryggen. Hela veckan har varit tuff men igår och idag har det varit riktigt jävligt. Har inte kunnat sitta långa stunder i taget. Redan innan morgonfikat (som är klockan 9) hade jag ont så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. När jag står upp mår ryggen bättre men jag orkar inte stå hela dagarna. Försöker nu stå så mycket jag kan på jobbet och använder dessutom något bälte som sjukgymnasten sa var bra. Pärsk. Jag vill inte ha så här ont redan, det är långt kvar innan belastningen minskar och fogarna kan bli som förr igen.

Nu ska jag äta potatisgratäng och kött. Utan vin dock.

Kommentarer
Postat av: Malin

Har ni bestämt er för att det blir en Ivan?

2009-10-03 @ 16:55:59
URL: http://malis.bilddagboken.se
Postat av: Maria

Nej, men han får fortsätta heta det tills han är här... Vi måste få se honom så vi vet om namnet passar eller inte :)

2009-10-04 @ 10:59:21
URL: http://ettnyttliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0