Tens-maskin ska ge hjälp

Idag var jag hos sjukgymnasten och fick jag testa en tens-maskin igen. Jätteskönt! Vill absolut hyra en men hos sjukgymnasten hyr dom bara ut maskiner till kroniskt sjuka. Det hoppas jag att jag inte är. Pyret får gärna komma ut därifrån så småningom.... Är tvungen att hyra genom barnmorskorna hette det. Ringde dit. Dom har inga utan skickade mig vidare. Fick tag på en människa som hyr ut maskinerna i alla fall. Gratis är det inte men förhoppningsvis är det värt det. Dessutom ska den här apparaten kunna hjälpa till att lindra smärtan vid en förlossning och det låter ju inte heller dumt...

I dag var det alltså sista onsdagen jag jobbade innan min långa ledighet. Nästa onsdag måste jag till barnmorskan 13.30, till tens-maskin-uthyraren 16.30 och på förlossningsförberedande kurs 19-21. Mycket inplanerat. De kommande onsdagarna ska jag dock bara vila och ladda mina batterier. Jag ska gå och simma också för att mjuka upp musklerna lite.

Har jobbat i Stockholm i dag. Fick flera kommentarer om magen. Någon trodde att jag var i sjätte månaden i stället för åttonde. Gemensamt var att alla tyckte att min mage är liten... Jag klagar inte. Så länge magen är liten är jag rörligare. Sjukgymnasten i morse tyckte dock att magen växt mycket sen i fredags....

Den senaste veckan har två barn fötts i bekantskapskretsen. En otroligt söt liten pojk i fredags och en tös idag (troligen också söt men har inte sett någon bild ännu...). Gah, när jag såg den lille pojken på bild kunde jag ha åkt till BB och plocka ut Ivan. Jag vill också ha en sån där liten guldklimp att gosa med... Åtta veckor kvar på lördag så nu är det jättejättelång tid kvar. Går han i sin fars fotspår så kommer han om två veckor. Riktigt så snart behöver han ju inte komma men i början av december skulle funka bra. Kan man boka in dag själv? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0