Nio veckor kvar...

Ja, det kanske är fånigt att räkna dagarna och veckorna men jag vill ha den lille plutten här snart. Jag är inte alls speciellt stor och klumpig men magen börjar ändå ta emot nu. Dessutom är det ju så nära men ändå så långt borta på något vis. 63 dagar enligt min nedräknare.

Den här veckan har gått fort. I onsdags var jag hos barnmorskan. Allt verkade bra med lillen. Hjärtat slog så fint och han växer som han ska. Bra, det är huvudsaken... Jag passade på att fråga om det senaste om svininfluensan. Nu ska tydligen alla gravida vaccineras och innan jag visste ordet av så hade jag också blivit vaccinerad. Fick en reaktion av sprutan och hamnade i feber. Inte högre än 38 som tur var men ändå. Fick gå hem från jobbet på torsdagen och var även hemma igår. Jag är nu feberfri igen. Skönt att det inte blev någon värre reaktion. Hur som helst, nu behöver jag inte vara lika "rädd" att röra mig bland folk. Hoppas bara att inte lillen tar skada av vaccinet. Känns lite så där när det inte är testat till 100 %...

I dag har jag träffat en tjej som är beräknad att få barn samma dag som mig. Hon kommer dock att få sin lille lite tidigare eftersom hon har fått kejsarsnitt. Men vi väntar båda pojkar med spalt. Och så bor vi väldigt nära varandra. Jag tycker att det är ett lustigt sammanträffande. Tror i alla fall att vi kommer ha en del att göra med varandra och det är kul. Hon var verkligen trevlig att prata med. Och om du läser det här, tack för kläderna! Jättefina kläder som inte ens ser använda ut! Mjuka och gosiga kändes dom också. Tror Ivan kommer trivas i dom :)

Jag har testat en tens-maskin också. Blev kopplad till elektroderna (eller vad det nu kan tänkas heta). Fick en värmedyna om ryggen och fick sen ligga i 20 min i ett halvmörkt rum och med lugn musik. Maskinen vibrerade och det kändes som att få massage. Jag höll på att somna... Det känns som att jag skulle vilja hyra en sån där maskin och använda. Skulle ju i så fall ha den mest på jobbet (eftersom den ska blockera ryggsmärtan). Känns värt att testa i alla fall. En sådan där apparat kan man ju dessutom klara en förlossning med (utan att behöva ta en massa annan bedövning) om man har tur. Låter ju inte heller dumt. Vill helst slippa epidural-bedövning om jag kan....

Nu ska jag sluta vara långrandig. Det räcker det att Lillis är (katten på bilden till höger)....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0