Mindre än tio veckor kvar...

Igår var det tio veckor kvar till beräknad ankomst. Veckorna och framför allt helgerna går i rasande tempo nu. Jag har en hel del saker kvar på "att göra innan pyret kommer"-listan men vi betar av lite nu och då. Förra helgen flyttade vi ut bokhyllan från sovrummet för att få plats med pyrets säng. Igår flyttade vi om lite möbler i vardagsrummet och städade bort en del prylar. Idag har vi haft tvättdag och jag har tvättat en massa små lakan jag fått av mamma. Passade på att tvätta åkpåse, overall och lite av pyrets ärvda kläder också. Tycker ändå att det är skönt att ha sånt gjort även om det inte är någon jättepanik ännu. Nästa helg lutar det åt ett besök på IKEA för att köpa lite möbler bland annat. Sen ska alla stora saker vara klara. Tror jag.

Ryggen har skött sig okej i helgen. Har haft ont men inte så farligt som det är i veckorna. Det är skönt att kunna röra på sig när man får ont. Eller rent av lägga sig på sängen och vila en stund. I alla fall inte behöva sitta ner eftersom det gör som mest ont då. Skönt också att jag har en förstående sambo som hjälper till. Idag när jag var trött och behövde vila lagade han till exempel mat åt mig. Kändes lyxigt att bara gå och sätta sig vid dukat bord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0