Händelserik dag....

I morse ringde jag till frissan. Fick tid på direkten så nu är jag nyklippt. Härligt! Min vanliga frisör var sjuk men den nya var också bra. Hon tyckte dessutom att mitt hår var mjukt. Hon klappade det flera gånger och berömde mjukheten.

Barnmorskan var nästa anhalt. Lillen ligger nu med huvudet nedåt (det fattade jag redan eftersom sparkarna på senare tid kommit långt upp och gjort så att brösten hoppat till till och med). Hjärtrytmen var bra. Sf-kurvan var bra (det vill säga, han växer som han ska). Mitt blodsocker var bra. Fick till och med kommentarer om att jag inte var en av alla sockergrisar som hon träffade på. Host, harkel. Jag äter ju godis typ varje dag :o Har aldrig varit så godissugen som jag är just nu. Men det kanske inte finns socker i daim ;)

Anhalt tre. Tens-maskin-hämtning. Apparaten såg inte ut som den jag testat förr men den här ska man kunna ha med sig på förlossningen. Känns mycket bra att ha apparaten hemma. Hoppas nu bara att jag kan koppla in den själv så att Uffe inte behöver gå upp på morgonen för att hjälpa mig med elektroderna.

Mat och sen iväg till Danderyd för förlossningsförberedande kurs. Det berättades om förlossningens faser och vad som händer innan den lilla varelsen kommer ut. För mig var det mycket upprepningar för jag har ändå läst mig till en hel del info. För Uffe var det däremot rätt mycket nytt. Verkar som att han tyckte att det var bra info. Det är bra om vi båda har dessa kunskaper också så att vi tillsammans vet hur vi ska agera och när. Nästa vecka ska vi få reda på olika smärtlindringsalternativ. Sista veckan är det första babytiden som avhandlas. Måste komma ihåg ryggkudde och ha med mig tens-apparaten för stolarna i aulan var fruktansvärda och min rygg protesterade tidigt. Riktig plåga innan vi kom därifrån. Nu sitter jag med min tens-maskin och njuter.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bild på den nya frisyren, tack! :o)

2009-10-30 @ 07:00:09
URL: http://malis.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0