Vecka 37 inleds

I dag inleds vecka 37. Mindre än fyra veckor kvar till beräknad förlossning alltså. Läste någonstans att magen inte blir större än den är i vecka 36. Alltså ska det här vara det största min mage blir:


I dag har jag träffat min barndomskompis. Vi pendlar långt båda två och har inte möjlighet att ses så ofta längre. Var riktigt kul att det här kunde bli av i dag. Blev dock rätt trött i rygg och det är nog snart dags att dra ner på alla större ansträngningar. På fredag är det dock julfest på jobbet och på lördag ska vi gå på julbord med Uffes föräldrar. Sen ska jag jobba min sista vecka och sen blir det bara soffliggande och praliner fram till lillen är född. Eller ja, riktigt såååå lugn kan jag nog inte hålla mig....

Uffe hade tvättat när jag kom hem. Ivans sängkläder var rena så jag passade på att bädda sängen. Lite tidigt men jag ville så gärna se hur det såg ut med lampan jag köpt och med lakanen i. Resultatet? Det blev så här (notera att jag bäddat ner "gosig katt" i sängen redan) :)



Imorgon blir det till att stanna i Bålsta. Uffe ska ju åka bort och jag ska bo hos hans mamma under veckan så jag slipper vara själv i fall att det händer nåt. Måste se till att packa en bautastor väska för att få med allt. Måste visserligen hem på onsdag när jag har barnmorskan men annars kommer jag troligen inte hem förrän på söndag.

Sist men inte minst. Det börjar bli dags att ta av sig förlovningsringen nu :( Mina fingrar sväller som 17 ibland och jag är rädd att inte kunna få av ringen utan behöva "klippa" upp den. Känns inte riktigt värt det. När jag satt på tåget hem från stan i dag såg mina fingrar ut som prinskorvar och ringen satt som berget. Det har släppt igen som tur är.


Kommentarer
Postat av: sabine

vilken mysig säng lillen får! jag tycker bilden doftar nästan bebis. det är klokt att ta av ringen, det är nämligen ingen höjdare om de måste klippa sönder den.

vi ses ju snart! kram!

2009-11-23 @ 00:23:53
Postat av: Jessica

Förlovningsringen fick jag ta av mig i v.15 och kunde sätta på den igen i v.30.



Nu är snart pinan över! Räkna ner dagarna.

2009-11-23 @ 14:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0