Vecka 35

Ännu en vecka har gått... För varje dag som går kommer vi närmare att bli en liten familj (no shit Sherlock). Det börjar bli ruskigt spännande :) Jag borde nog ha gått någon form av andningskurs vid det här laget men det har jag inte gjort. På förlossningskursen i onsdags lät det som att det var en bra sak att ha med sig i bagaget. I onsdags handlade kursen om smärta för övrigt. Inget nytt framkom och jag kommer att hålla fast vid "min plan". Jag vill försöka klara mig med lustgas, tens, bad och värme men funkar det inte så får det bli epidural. Tycker epidural känns läskigt men jag har det i åtanke i alla fall.

Jag börjar nog bli lite tjatig. Uffe säger "det var ju inget nytt, det säger du ju varje dag" varje dag. Jag varierar mig dock mellan:
1. Jag börjar känna mig stor nu.
2. Jag börjar känna mig klumpig nu.
3. Ivan börjar bli tung nu.
Alla tre påståendena är sanna. Jag blir tyngre och tyngre. Faktiskt på vågen också, är bara ett kilo ifrån min "startvikt" nu. Magen är också i vägen och när jag ska böja mig känns det som att jag har en oböjbar "platta" på magen. Bara ett fåtal tröjor passar nu och det börjar bli dags att rota i Uffes garderob efter kläder. Att ta sig upp ur sängen är inte heller lätt.

Igår monterade vi ihop spjälsängen och satte upp en liten myslampa. Jag har en lista på saker att göra innan lillen kommer men på den listan finns nu nästan bara saker vi måste köpa (blöjor, våtservetter, nappflaskor till exempel). Vi har pratat om att fixa det nästa helg så att vi kan koppla bort allt sånt sen och bara vänta på att det hela ska starta.

Jag har börjat få enorma sammandragningar. Har i flera veckor kommit lite nu och då men i går kändes det som att dom bara avlöste varandra. En del av sammandragningarna gör ont också, är det förvärkar? Någonting jag tycker är konstigt med min kropp är att jag, som vanligtvis duschar på max tre minuter, nu kan stå och bara låta vattnet rinna i 15-20 min och jag skruvar upp värmen hela tiden. Det slutar med att jag får tvinga mig att stänga av vattnet, som då är ruskigt varmt, samt en översvämning på golvet. Jag skulle absolut behöva ett badkar :)

Hade Uffe varit hemma hade en ny bild kunnat publiceras. Han är dock ute och äter med sin mor, far och bror och kan inte ta en magbild.


Kommentarer
Postat av: tessi

finns ju även pcb (tror e heter he,bedövning i livmoderhalsen elå van di nu pickar,in i greinin iaf) jag fick he me både Alex å Jonat...dock jälpt it e ju ett skit fö me eftersom mina fölossningar var så snabb å intensiv men då E fick emil så fick hon samma å on sa e va såååååå bra-känd typ it na=).me Andr fick ja ju lustgas,bada å en spruto i låre(minns it va he va) men den gången jälpt lustgasen då ja tog he sista 30min...vet dock it me sprutan i låre etsom e sku ta ca 15min innan den verka å vattne jick typ strax efter å ngr senare va han född....blir nog bra i vilket fall som helst=)

2009-11-09 @ 09:42:27
Postat av: sabine

jag vet var det finns ett badkar... jag ser fram emot den 24!

ta det lugnt och var rädd om dig och wanja ( smeknamnet för ivan i ryssland i alla fall)!



kram

2009-11-10 @ 00:43:30
Postat av: Maria

Sabine: men vi testade ju att bada i Bålsta en gång. Varmvattnet tog ju slut direkt...



Tessi: Pcb? Undrar om dom inte pratade om det förra veckan och att dom inte gjorde sådana för att det var "farligt". Träffade man fel så skulle bebisen få allt i huvudet. Men jag kanske blandar ihop det med någon annan bedövning... Jag gillar ju inte nålar så allt med sånt undviker jag gärna. Men å andra sidan, när man väl ligger där så skiter man väl i vilket kan jag tänka mig.

2009-11-10 @ 19:50:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0