Vad är väl en bal på slottet?

Svaret är: Helt okej faktiskt! I går hade jobbet vinterfest. Jag anmälde mig förra veckan så att jag skulle ha en plats men tvekade in i det sista om jag skulle gå. Jag var rätt trött och jag vet ju hur kroppen mår. Uffe lovade dock att komma och hämta mig med bilen så jag åkte i väg. Jag tyckte att det kunde vara kul att träffa stockholmskollegorna en sista gång innan min ledighet. Hur som helst, maten var riktigt god, sällskapet var kanon och jag trivdes riktigt bra. Så jättesent blev det ändå inte, jag vågade inte riktigt utmana ödet och stanna halva natten. Dessutom ska vi ju på julbord med svärföräldrarna och Uffes bror ikväll. Kul att två av mina kollegor på lokala kontoret var med även om vi inte hann prata så där jättemycket.

Julbord i kväll alltså. Jag har inte så mycket juligt att ta på mig så jag får göra det bästa av situationen. Det känns inte så juligt ute heller. Grått och regnigt som vanligt. Snart är det dags för kylan att komma så att det kan bli vinter innan jul. Bara för jag skrev att det inte känns så juligt så satte Uffes mamma på en skiva med julmusik. Undrar om hon ser vad jag skriver trots att hon står och stryker kläder... :)

I dag har Ivan varit aktiv. Först har han bökat runt i omgångar medan vi kollade på skidåkning. Nu har han hicka. En kollaga på jobbet kände på magen när han hickade förra veckan och hon bara skrattade åt magen. Intressant att hela magen kan hoppa bara för att han har hicka där inne.

Nähä, undrar om jag ska väcka Uffe snart. Han var trött och gick och la sig en stund. Det var ett bra tag sen nu. Så småningom är det dags att ta en dusch också så man slipper sitta och vara sunkig när vi ska äta. Kanske blir det här enda julbordet för oss i år... Uffe är fortfarande helt säker på att Ivan kommer på julafton. Jag hoppas att han har fel. Om han föds på julafton, borde han inte heta Nisse då? ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kylan är här i Gällivare! Imorse när jag for till jobbet var det -25 ute.

2009-11-30 @ 19:15:29
URL: http://mzakrisson.blogspot.com
Postat av: Maria

Oj! Jäklar vad kallt! Så kallt behöver det inte bli här. Bara jag blir mammaledig kan det få bli ca fem minusgrader :)



Jobb? Du har fått ett nytt jobb alltså, var är du nu?

2009-11-30 @ 21:38:39
URL: http://ettnyttliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0