Stress är nog inte bra

Mycket strul på jobbet i dag gjorde att det blev rätt stressigt. Strulet var ingenting som jag var mitt fel eller som jag kunde påverka men det är ju jag som måste ta hand om det. Jag tror dock att det var stressen som gjorde att jag har haft rejäla sammandragningar sedan kl 14. Det är lite lugnare nu men ett tag kändes det som en enda lång sammandragning. Det gjorde (och gör fortfarande) ont men inte som jag misstänker att riktiga värkar gör. Har även ont i ryggen, ner i låren och rumpan. Det trycker numera dessutom som 17 ner i mitt bäcken så jag går hjulbent, med myrsteg och säger "aj oj oj aj". Hoppas verkligen att det här släpper snart. Eller att det leder till att lillen snart är här....

I går la Uffe handen på min mage. Lillen var vaken och började böka runt. Uffe blev nästan rädd för hur det faktiskt levde om där inne :) Det är inte lika mycket sparkar längre utan mer bökande. Trots det kan Ivan få in en riktig fullträff i revbenen fortfarande...

Nu ska jag gå (gå och gå men vagga iväg) och öppna mitt paket med nappflaskorna jag beställt. Måste kolla att allt är med. Måste ju koka upp en flaska och göra hål i själva nappen också innan förlossningen eftersom jag måste ha med mig en flaska dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0