På lördag kan jag inte men på måndag går det bra!

Dagens sportproblem: Skidsäsongen har nu börjat (på enda dagen när solen skiner och det är mer som vår än vinter i luften). Uffe och jag sitter nu och kollar på WC-premiären. Idag är det fyra veckor kvar till beräknad förlossning och två veckor kvar till Vinterstudion börjar. Jag kunde just konstatera att det är skönt att det inte är OS-tider just nu för hur skulle jag då få in en förlossning på programmet? "Nej, Ivan det är OS-final i hockey nu, du får vänta till matchen är slut!" Lillen har inte många dagar att välja på nu heller. På helgerna vill jag ju helst se på Vinterstudion så vardagar måste det blir som gäller. ;) Nej jag vet, jag är fan inte frisk någonstans...

I natt skulle jag gå upp för att gå på toaletten. Hur jag än försökte så lyckades jag inte sätta mig upp. Hade sammandragningar så kunde inte sätta mig rakt upp. Kunde heller inte vrida mig så jag hamnade på sidan. Trodde nästan att jag skulle få väcka Uffe så att han kunde dra upp mig. Till slut släppte sammandragningen jag kan kom upp i alla fall. Men jysses vad jag kände mig "handikappad".

Måste berätta om jobbandet igår också. Det var egentligen stressläge men jag lyckades hålla mig rätt lugn och behövde absolut inte uppleva samma sak som i torsdags. Jag ska släppa taget, jag SKA! Kan jag hålla det som det var igår så ska det nog gå bra.

Sist men icke minst. Nu är jag åter uppe i den vikt jag hade när jag blev gravid. Känns jättekonstigt att det blivit så. Trodde verkligen inte det när det här började utan trodde att vikten skulle leta sig upp mot 100 kg. Mysko att kroppen ska reagera så konstigt när man blir gravid. Blir intressant att se vad vikten hamnar på när lillen väl är ute.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0