Nedräkningen fortsätter...

Jaha, nu är jag i vecka 34. På lördag är det sex veckor kvar. Endast 18 arbetsdagar återstår. Tiden går fort! Verkligen skönt att se att det går framåt. Även om jag tycker att det är mysigt att känna lillen leva om därinne så vill jag att han ska komma ut till oss snart. Magen är fortfarande relativt liten (alla säger det) men gravitationen gör sitt till nu och idag har det varit som att magen dragits mot golvet/marken likt en magnet när jag gått.

Det har annars varit lite upp och ner i helgen och början av veckan. I lördags var vi hos Uffes brorsa. Klarade av att sitta hyfsat bra. Fick använda tens-maskinen en stund men mest i förebyggande syfte då jag började få känningar. En mycket trevlig kväll blev det. I söndags skulle jag gå på bio med en kompis. Mådde bra i 15 min kanske. Sen satte ryggen igång. Hade maskinen på mig och inkopplad och behövde bara starta. Hjälpte en stund men innan filmen var slut var jag också slut och hade pärskans ont. Riktigt tråkigt tyckte jag. Har funkat okej på jobbet måndag och tisdag ändå. Ont har jag haft men överkomligt i alla fall.

Imorgon är det del två av den förlossningsförberedande kursen. Smärta ska det handla om. Jag hoppas att vi slipper se en film om en förlossning. Jag fattar själv att det inte är semester och njutningsfullt att föda barn, jag behöver inte se det i bilder. "Den dagen, den sorgen" om man kan säga så när det faktiskt är ett barn som i slutändan föds. Mitt barn dessutom...

Imorgon har jag också min andra lediga dag. Det blir till att tvätta lite kläder och lakan åt lillen. Behöver få skölja upp det sista (förhoppningsvis) så att allt är klart tills han kommer. Lakanen har legat på en kall vind och jag måste se att de är okej också så jag vet om vi behöver handla fler lakan eller om vi klarar oss. I övrigt blir det mest småplock för att göra plats för kläder och blöjor.

Hick, hick säger det från min mage nu. Ivan hickar igen. Hur många gånger per dag kan man hicka egentligen?

Måste få skriva om mina absoluta favoriter SJ också. För ett par veckor sedan var det en resenär som skulle byta till buss i Enköping. Det talade konduktörskan (heter det konduktör när det är en tjej?) om. Resenären visste om problemet och hoppades på att hinna med sin anknytning. "Annars måste det bli taxi igen" suckade han. Konduktörskan nickade och menade glatt att taxibolagen gillar SJ väldigt mycket eftersom det genererar så många kunder. "Och det är ju bra! Det är tur att någon gillar oss i alla fall" var hennes glada kommentar. Hmm, är det inte bättre att SJs resenärer gillar SJ än att taxibolagen gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0