Lillen är nu bara ruckbar

Har varit hos barnmorskan i dag. Hon kollade mitt blodtryck som var okej, mätte magen som växte som den ska, och kände hur Ivan ligger. Jag har tyckt mig känna att magen är sned och hård på ena sidan men mjuk på andra. Så var det också. Den hårda delen jag känner är ryggen och rumpan helt enkelt. Det förklarar också varför jag alltid känner av hickan på ena sidan. Barnmorskan kände också på hur huvudet kändes och det är nu bara lite ruckbart. Det behövde inte betyda att han är på väg utan dom små liven kan tydligen ligga så rätt länge men det är ett bra tecken i alla fall. Uffe vill få åka till Ryssland innan pyret kommer. Det är två veckor kvar. Men efter det kan Ivan få titta ut när som helst.

Min rygg är knepig. Har ju haft ont i ryggslutet. Ända tills nu. Nu sitter det på vänster sida och då precis under skulderbladet. När jag varit still en stund är det värst, som till exempel när jag legat i sängen eller soffan en stund. Ska jag då vända mig eller, gud förbjude, behöva gå toaletten eller något så hugger det rejält. Hur kan det ha blivit så helt plötsligt? Och det känns ju ingenting när jag rör mig annars. På morgonen är det inte heller samma problem. Jag fattar ingenting....

Jag träffade den där tjejen som jag skrev om igår också. Var hemma hos henne och hon hade gjort mat. Vi pratade och pratade och innan jag kom därifrån hade jag lite bråttom till barnmorskan. Riktigt roligt att vi kommer så bra överens. Och hennes lille pojk är så otroligt söt :) Blir kul när Ivan och hennes andre son föds. Eftersom vi bor så pass nära varandra (tog 10-15 min med bil) så hoppas jag att vi kommer att ses en del framöver :)

Nu är det bara att gå på förlossningskursen kvar i dag. Får ju som sagt se hur länge vi stannar. Hade vi tänkt till så hade vi kunnat fråga förra veckan om det bara skulle handla om amning i dag. Jag tror inte att det var bara det och vill ändå åka dit en stund för att se vad dom har att säga. Går hem i pausen om jag känner att det är meningslöst...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0