Fixerad...

Har varit hos barnmorskan i dag. Lillen är nu fixerad. Trodde att det var någonting bra men det visade sig att det egentligen inte betydde någonting annat än att han är redo. Det kan dock i alla fall dröja läääänge innan han kommer. Alla värden såg bra ut i alla fall (hon var till och med nöjd över min vikt!). Det har vi (Ivan och jag) firat genom att ligga på soffan, lyssna på musik och umgås. Han buffar, jag klappar och pratar :)

Var hos försäkringskassan på en föreläsning om föräldrapenning i morse också. Så nu vet jag fortfarande ingenting ;) Herre jysses vilka regler och mycket konstiga dagar hit och dit det finns. Uffe kunde inte följa med heller så nu ska jag försöka förklara när han kommer hem. Det kommer att gå såååå bra.

Jag skulle ju städa lite här idag när jag är hemma. Det har jag dock inte orkat. *lat* På sätt och vis borde jag ha dåligt samvete men jag orkar inte. Det jag orkar plocka med orkar jag, resten skiter jag i. Har en tvättid till lillens lakan och småhanddukar idag också men får se om jag tar tag i det eller om jag skjuter på det. Borde ju inte vara så jobbigt, handlar om en maskin bara. Två om jag tar med Uffes och mina lakan på samma gång. Borde jag kunna överleva egentligen...

10 arbetsdagar kvar nu. 31 dagar till beräknad förlossning. Det börjar fasen närma sig med stormsteg....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0