Pyret vinkade till oss

Vi var på ultraljud igår. Först låg vårt pyre bara och sov men eftersom vaknade den till och började leva rövare. Det verkar vara en ligist vi har att göra med! Den boxades och viftade och passade även på att vinka till oss :)

Alla mått stämde. Barnmorskan här satte 16 december som datum. Eftersom min ägglossning kom sent trodde jag på 20:e. Igår fastslogs att den "kommer" 19:e december enligt storleken. När jag träffar min barnmorska nästa vecka ska jag höra vad det innebär. Jag vet inte hur länge man "får" gå över i Stockholms landsting. Det verkar vara olika i olika kommuner/landsting om man låter folk gå över två eller tre veckor. Det kan i alla fall bli så att det blir en liten januariplutt. Eller så gör den som Uffe gjorde och ploppar ut sex veckor för tidigt....

Pyret har i alla fall tio tår och tio fingrar. Pyttesmå visserligen men ändå. Enligt hon som gjorde undersökningen är handen i nuläget cirka en centimeter. Det är fan inte mycket :)

Det som grusade glädjen en del är att pyret är harmynt. Den har ärvt det sämsta av mig. Dock verkar det vara "bara" på ena sidan. På onsdag nästa vecka ska vi tillbaka för att se hur illa det är. Det är därför lite tungt för oss båda (Uffe och mig) just nu. I dag är vi betydligt mer positiva än i går och vi behöver bara lite tid att vänja oss vid tanken på att det inte blir riktigt som vi hade hoppats på.


Kommentarer
Postat av: Malin

Tänk att man kan se att den är harmynt redan nu. Det är fantastiskt.

2009-07-22 @ 11:05:25
URL: http://mzakrisson.blogspot.com
Postat av: Betty

Den kommer va supersötast iallafall!!!!! mysigt för er att ni börjar känna sparkar!

kram till er

2009-08-11 @ 19:00:10
URL: http://ebrima.smigles.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0