Låååååååångledig!

Äntligen! Sista dagen på jobbet är överstökad. :) Det kändes som evigheter i somras men jysses vad tiden ändå gått snabbt! Det har varit tungt under hösten men nu är den över och jag kan börja vänta på riktigt. Max fyra veckor kvar. Förhoppningsvis mycket mindre. De mer rutinerade kvinnorna på jobbet hade roligt åt mig och mina onda ljumskar idag och trodde att jag knappt skulle lyckas ta mig hem innan han skulle komma. Jag skrattade bara lite nervöst. Jag menar, det känns inte som att värkarna är på gång men samtidigt har damerna en del erfarenhet och vet hur det kan starta. Har ansökt och fått ledighet godkänd fram till 110110. Jysses vad länge men med tanke på hur snabbt nio månader gått så börjar jag väl om en vecka igen ;)

Ont ja. Idag har jag haft så ont i ena ljumsken att jag släpat benet efter mig. När jag rest mig upp för att göra något har jag fått stå still och samla kraft för att ens orka lyfta benet. Ringde Uffe en sväng och han frågade vad jag gjorde som lät så ansträngd. Jag gjorde ingenting annat än försökte gå ut i köket för att slippa sitta mitt i kontorslandskapet och prata. 20-talet meter gick jag...

Ivan fick paket idag också. En jättemjuk gosig nalle och en liten tallrik :) Fick också stränga order om att fota Ivan bredvid sin nalle så att damerna kunde se om nallen eller Ivan var störst. Jag hoppas på nallen för den var rätt stor :) Eftersom Ivans "gosig katt" ligger nedbäddad i sängen får jag sätta nallen vid kudden i väntan på ett gossebarn att lägga där.

Nu skulle jag ju behöva fira min ledighet lite. Uffe är dock på jobbet fortfarande. Eller inte på jobbet men på julfest med jobbet. Jag får alltså fira själv med lite mat och Idol. Jag skulle svängt in hos Uffes föräldrar på vägen och kattnappat deras katt Lillis. Det är han som är på bilden här bredvid. Söt va? Han är mjuk också :)

Kommentarer
Postat av: sabine

kattnappat lillis!! :)) undrar vad han skulle har jamat.

har tänkt mycket på dig och din sista dag idag. letade till och med efter din bil för att hänga en liten hälsning på torkaren. tyvärr hittade jag inte opeln ...

nu får du njuta av ledigheten och tar det precis så lugnt som du behöver ha det!



kram

sabine



2009-12-04 @ 19:03:20
Postat av: U

Du skulle ha kattnappat Lillis!

2009-12-04 @ 19:50:51
URL: http://sillpizza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0