Ge bort en förlossning

Såg en annons i en av våra välskrivna kvällsblaskor i dag. Den såg ut så här:


Och nu undrar jag vem jag ska ge min förlossning till. Och hur funkar det rent praktiskt? Personen som får min förlossning plågas med värkarna och sen kommer någon barnmorska springade till mig med lillen när jobbet är gjort, ungefär som vid en adoption? Eller hur är det tänkt? Om det är någon som känner sig manad att ta min förlossning är det bara att höra av sig. Det är kul att ge bort saker som uppskattas! ;)

I dag är det för övrigt beräknad förlossning. Min nedräknare jag har haft visar på noll dagar kvar och att Ivan är klar till 100%. Frågan är bara vart han är? Inte här helt uppenbart. Kan det bero på att jag ännu inte gett bort min förlossning? Hmm. Jag har funderat en hel del idag. Det blir ingen Ivan den 19:e december. Det börjar bli väldigt sent på året. Om han inte kommit om två veckor sätts förlossningen igång. Om två veckor är det 2:a januari. Kanske är det värt att knata runt med magen ett par veckor till och låta grabben bli ett år yngre än vad han annars skulle bli. Helt sugen på att gå i två veckor till är jag inte men samtidigt skulle det ju vara roligt för lillen att vara äldst istället för yngst...

Var ner i centrum i dag. Skulle handla lite mjölk (man måste faktiskt ha mjölk hemma!). Folk hade mord i blicken och sprang som idioter. Det gjorde jag också - ut från centrum. Tur att jag har det mesta i julklappsväg klart redan så jag slipper vara i centrum mer än nödvändigt. Uffes familj kommer nog för övrigt hit på julafton om vi är hemma då. Blir spännande att se hur det blir. Vi kan ju vara på BB från början men vi kan ju också behöva dra mitt i middagen. Har fått julgardinerna klara så och vi har köpt en gran så det verkar som att vi ska kunna få in lite julstämning här i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0