Första besöket på KS

När vi låg på BB kom en tandläkare ur LKG-teamet på KS och hälsade på oss för en första träff. Han pratade då om att vi skulle komma till KS den här veckan och prova ut en gomplatta till Ivan. Plattan ska hindra Ivan från att stoppa upp tungan i spalten (som annars kan bli bredare). Den (plattan) kan också göra det lite enklare att mata Ivan. Till sist ska den också hjälpa till som stöd när vi ska tejpa läppen (också för att hålla igen spalten lite så att den inte vigdas). Hur som helst. Teamet skulle höra av sig om en tid men i morse hade ingen ringt och jag kände att den här veckan började gå mot sitt slut (i alla fall om man ser till arbetsdagar). Jag vet precis hur det är när saker och ting drar ut på tiden. Det var ju så som mycket har strulat med mina operationer som blivit väldigt försenade och därmed skapat en del problem för mig. Jag ringde därför upp LKG-teamet och fick en tid redan i dag.

Vi kom i väg till KS efter mycket strul med bilen (snö, kyla, tö och mera kyla hade gjort bilen till ett fort som man inte ens kom in i...). Ivan vaknade precis när vi kom till avdelningen vi skulle till. Tandläkaren vi skulle träffa kom precis också och vi knatade iväg för att få avtrycket gjort. Ivan var hungrig och blev inte alls glad när han istället för mjölk fick grön klet i hela munnen. Fan vad jobbigt det var att se honom så arg och ledsen. Jag ville bara "skydda" honom men vet ju att han måste gå igenom det här för att det ska bli bra. Han hämtade sig rätt snabbt när han fick komma till mig dock. Det tog inte många minuter så fick vi åka hem igen. Skönt att ha steg 1 avklarat. På tisdag ska vi tillbaka till KS för att hämta plattan. Hoppas verkligen att det går smidigt och inte blir alltför jobbigt varken för Ivan eller för mig. Tycker det ser hemskt ut att behöva ha den där tejpen. På så vis vill jag verkligen att Ivan ska öka snabbt i vikt så att vi snart kan göra den första operationen så han (förhoppningsvis) slipper den där plattan och tejpningen sen. Han kommer med största sannolikhet att få fler plattor under årens lopp men det är nog lättare sen när man kan förklara varför han måste ha den.

Vägde mig för övrigt i går. Jag vägde 86 kg när jag blev gravid. Som mest under graviditeten vägde jag 87.5. Igår vägde jag 78 och jag tror att jag fortfarande har en del vatten kvar i kroppen. Fingrarna är i alla fall inte okej ännu även om jag kunnat ta på mig ringen igen åtminstone. Betyder allt det här att om vi skulle få för oss att skaffa tre barn så skulle jag bli rätt smal? Och vad skulle hända om vi skaffade fyra eller fem barn (det ska vi inte, det är bara en hypotes...)?

Idag har jag ont i snittet. Vet inte vad som helt plötsligt har hänt, har ju känts så bra ett tag. Hoppas att det bara är tillfälligt i alla fall för det är inte kul att inte kunna räta ut kroppen. Det hugger när jag rör mig och jag fick vara så otrevlig att jag gick och la mig en stund efter maten trots att vi hade Uffes föräldrar och bror på besök.

Nu spänner det rätt rejält i brösten också. Dags att pumpa. Blev lite fel med det idag när vi fick tiden på KS och jag inte kunde pumpa när jag skulle. Ligger inte i fas och jag hoppas att det långa, långa uppehållet som blev inte skapar mjölkstockning. Skulle helst ha väntat lite med att pumpa för att tajma lite mer med Ivan men vågar nog inte. Dessutom är jag fruktansvärt trött och ska försöka gå och lägga mig direkt när Ivan har varit uppe och ätit nästa gång. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0